Pàgina d'inici > Noticies > Laics

L’Esperit Sant, la força dels laics

L’Església celebra en la Pentecosta el Dia de l’Apostolat Seglar. La delegació d’Apostolat Seglar va organitzar una jornada de fi de curs i celebració de l’eucaristia, per aprofundir en el compromís dels laics amb la força de l’Esperit Sant

A l’acollidora sala Abat Safont de l’edifici annex a la Parròquia de San Pau del Camp, on tenen la seu varies  Delegacions  Diocesanes,  va tenir lloc el passat dissabte 31 de maig  la  XV Jornada d’Apostolat Seglar.

Com cada any entorn a la festa de la Pentecosta ens convoquem per celebrar el dia de l’Acció Catòlica i de tot l’Apostolat Seglar,

“Quan va arribar la diada de Pentecosta es trobaven reunits tots junts. De sobte, com si es girés una ventada impetuosa, se sentí del cel una remor que omplí tota la casa on es trobaven asseguts. Llavors se’ls van aparèixer unes llengües com de foc, que es distribuïen i es posaven sobre cada un d’ells. Tots van quedar plens de l’Esperit Sant i començaren a parlar en diverses llengües, tal com l’Esperit els concedia d’expressar-se”. (Ac 2, 1-4).

Un matí de trobada amb diversos objectius, mirar junts la tasca feta  durant el curs 2013-14, avançar en la reflexió proposada per al curs entorn el tema: Espiritualitat i responsabilitat laïcal avui,  i CELEBRAR, celebrar la nostra festa.

Primerament diverses persones de cadascun dels projectes i cursos que s’han realitzat van expressar breument la seva valoració.  La Eulàlia Nuet ens va transmetre la seva experiència sobre el curs d’acompanyament, la importància d’aquest servei en l’Església,  la necessitat de formació i  l’inici virtual d’aquests cursos. A continuació convençuda de que donant és rep l’Asún Pérez, ens transmetia l’experiència de l’Escola d’Evangelització que vol crear equips dins les comunitats educatives, per oferir als pares espais de trobada amb Jesús, amb la dinàmica ja posada en marxa aquest curs del Projecte Vine i Veuràs del que ens en va parlar la Consol Baldrís, un projecte a nivell diocesà de Nova Evangelització dirigit a transmetre la fe cristiana a persones que no coneixen o s’han apartat de Jesús, actualment hi ha vuit grups de “Vine i Veuràs” que treballem en vuit espais de la geografia diocesana de Barcelona.

També les tres Juntes que representen als moviments, associacions, i entitats i centres que composen la Delegació van fer una breu valoració del treball realitzat. En Josep Vives en nom del Consell d’Acció Catòlica explicava  el camí d’aquest darrers anys en la línia d’identitat comuna i d’alguna acció en comú,  que aquest curs hem anat concretant els consells oberts, i l’inici aquest proper 15 de juny de les Eucaristies trimestrals de tots els moviments d’AC. En Domingo Torres ens feia un petit relat de l’esforç del FÒRUM d’Organitzacions Catòliques d’Adults per anar creant xarxa de les associacions que el composen, la invitació d’algunes entitats a les sessions de junta del FORUM, i la certesa d’anar fent camí. Finalment la Nuria Font ens va relatar el treball realitzat des de la Junta de Centres Parroquials i Culturals Catòlics, també ha invitat a les seves reunions a algun centre, ha pogut celebrar una trobada de presidents de centres, i a participat en el Multiart,  portant algunes sessions de cinema espiritual a alguns centres, i ara més ambiciosament està buscant d’ampliar aquesta proposta en nombre de centres i en activitat.

Seguidament i moderada per la presidenta del centre Parroquial i Cultural de Sarrià, Montserrat Morera, es va constituir la taula del tema de reflexió, Espiritualitat i Responsabilitat laïcal avui, la tercera sessió d’aquest curs. Quatre ponents, Domingo Torres, Francisca Pi, Lucas Cerviño i Josep Vives, van exposar la seva visió de la presència que han de tenir avui els laics dins l’Església i del seu testimoniatge i incidència com cristians en el món avui. Un curt diàleg va cloure aquesta part més reflexiva de la trobada.

A continuació i en l’església de San Pau del Camp presidits per Mn Antoni Matabosch ens vam aplegar per celebrar l’Eucaristia, per compartir el Pa i la Paraula.

Com a cloenda de la jornada vam gaudir d’un petit concert del grup “70 X SET” que va interpretar sis cançons de marcat ressò evangelitzador. Els assistents van poder assaborir un petit piscolabis.

A l’entorn de 60 persones, vam gaudir d’un matí en to festiu i d’intercanvi.

Anna Almuni

BONA PASQUA DE LA PENTECOSTA