Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

L'Església rodona de Barcelona

La parròquia de Sant Gregori Taumaturg celebra la seva festa patronal

Aquest diumenge la parròquia de Sant Gregori Taumaturg, coneguda popularment com l’Església rodona de Barcelona, ha celebrat la festa patronal. Va ser una de les trenta parròquies que el bisbe Gregori Modrego va crear al 1945, i porta el seu nom per ser una de les primeres que es va decidir a construir. El seu patró és Sant Gregori Taumaturg, un bisbe del segle III de Neocesarea que, segons explica el rector, Mn. Joan Galtés, era conegut per la seva fama de “miracler”.

Història

El 1948 es va nomenar el primer rector Mn. Xavier Beltran que va instaurar la primera parròquia a uns baixos de Francesc Macià mentre es feia la construcció del temple. La primera pedra es va posar el 1954 i, a poc a poc, es va anar edificant sota la supervisió de l’arquitecte Bartomeu Llongueres que tenia un projecte molt ambiciós. Tot i així, explica MnGaltés, el 1973 les obres es van veure aturades per diversos motius i no van continuar fins al 1993, quan l’arquitecte Jordi Bonet, responsable d’obres de la Sagrada Família, va prendre el relleu amb simplificant el projecte inicial. “Va ser el 1995 que es va posar la primera pedra, pel Cardenal Ricard Maria Carles, i se celebra la festa d’aquest fet juntament amb Sant Gregori, ja que va ser cap al mateix mes”, explica el rector.

Trets de la Sagrada Família

La parròquia manté l’encant de la Sagrada Família en els vitralls que reflecteixen diferents colors a l’interior del temple al llarg del dia. Al matí unes tonalitats ocres, al migdia vermelles, a la tarda ocres i, fins a arribar a la nit, amb els blaus.

Activitat parroquial

A més de diversos grups de catequesi per a la comunió i la confirmació, compten amb grups de matrimonis, de vida creixent i de litúrgia. Pels més petits destaca El grup de l’Evangeli dels infants, un grup format per nens que s’inicien en el ritual litúrgic. Els a adults acullen els nens a totes les misses dels diumenges, de manera que els més petits s’encarreguen de dur a terme la primera part de la missa i s’incorporen a la celebració dels adults durant l’ofertori. A les celebracions també destaca la coral parroquial, formada pels feligresos que actua a les celebracions més importants de l’any.

També part de l’activitat parroquial recau amb la pastoral de la Salut, que vetlla els malalts, i en l’acció de Càritas Diocesana. Concretament, els feligresos de Sant Gregori Taumaturg duen a terme un projecte d’ajut per les parròquies d’altres barris més necessitats i més vulnerables davant la crisi. S’anomena “Compartim” i suposa una de les tasques més importants “per l’activitat que abasteix i pel gruix d’ajut que suposa”, explica Mn. Galtes.