Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

L'Església de Barcelona se suma a la iniciativa del Papa

Càritas ofereix diferents vies de col·laboració i pel moment ja hi ha 37 persones de 9 famílies acollides en pisos de parròquies, de particulars i de l'entitat

Aquest dissabte 16 d’abril el Papa visita Lesbos donar suport als refugiats que han abandonat les seves llars a causa de la guerra Síria. El pontífex ha demanat repetidament a les esglésies europees que se sumin per ajudar i acollir els sirians que sufreixen el conflicte al país i als que van arribant als diferents països del continent.

L’Església de Barcelona, seguint el consell del Papa i a través de Càritas Diocesana de Barcelona, està canalitzant la solidaritat de la societat de les persones refugiades. Aquesta actuació la fa des del Servei d’Ajuda als Refugiats creat el setembre del 2015 que du a terme dues línies d’acció: una ajuda destinada als que estan aquí i una altra enviada al lloc d’origen. Per a unirte a la causa dels refugiats des de casa hi ha diferents vies, només has d’accedir aquí.

Amb els refugiats

Davant l’agreujament de la situació de les persones refugiades, el setembre del 2015 l’Església Diocesana de Barcelona va demanar a Càritas que canalitzés l’ajuda de l’Església i la societat envers les persones refugiades. Per aquets motiu, Càritas Diocesana de Barcelona va posar en marxa el Servei d’Ajuda als Refugiats, un servei específic que durant el 2015 ha atès 629 persones procedents de països que mantenen algun tipus de conflicte o que poden optar a asil o refugi. A més, 9 famílies (35 persones) estan vivint des del mes de novembre en pisos oferts per parròquies o particulars, i de Càritas. També reben ajuda per comprar aliments. D’aquestes famílies, 7 tenen fills menors d’edat. Les famílies provenen de Síria, d’Ucraïna, Palestina, Afganistan i Mali.

Col·laboració

També estem donant suport, des del mes d’abril del 2015, a la Comissió Catalana d’Ajuda al refugiat (CCAR), a petició d’aquesta entitat. L’ajuda s’ha concretat en ajuts econòmics per cobrir necessitats bàsiques de famílies ateses pel CCAR. Fins al 31 de desembre del 2015 hem donat 13.559€ per ajudar 27 famílies (37 persones) a cobrir principalment les necessitats d’habitatge (73%), però també d’aliments, transport i llibres escolars. Aquestes famílies provenen de Síria, Ucraïna, Afganistan i Pakistan.

A més, gràcies a les donacions de persones, parròquies i empreses que han volgut ajudar en l’assistència a les persones refugiades, rebudes fins el 31 de desembre de 2015, hem destinat més de 120.000€ per aquells que pateixen les conseqüències de la guerra siriana i les traves que la Unió Europea posa per acollir-los dignament.

Càritas Espanya

90.000€ s’han entregat directament a les Càritas locals de Síria, Líban, i Jordània a través de Cáritas Española.

• En el cas de Síria, l’ajut es destina a l’ampliació d’un programa adreçat a atendre les necessitats bàsiques de la població més vulnerable de la ciutat d’Homs. Es treballa amb famílies locals i desplaçades internes, facilitant-los alimentació bàsica, ajudes per pagar lloguers, accés a la medicació i serveis mèdics, beques i material escolar. El programa també inclou la distribució de llet maternitzada i bolquers a menors de tres anys. El projecte es porta a terme amb un equip tècnic local, el sacerdot de la zona i voluntaris.
  • En el cas del Líban, el pressupost es destina a l’ajuda psicològica dels refugiats, centrada en fer front a les dificultats derivades de les tensions viscudes. L’atenció es concreta en un acord de col·laboració amb l’hospital local Hotel Dieu de France (Beirut) que ofereix serveis psicològics i psiquiàtrics especialitzats, adaptats a les necessitats i objectius del projecte, i als principals grups de beneficiaris.
  • En el cas de Jordània, el pressupost garanteix la salut bàsica i els serveis psicològics, la cobertura de l’alimentació i altres béns de primera necessitat, així com la millora d’allotjaments per restaurar la dignitat de les persones refugiades.
  • Finalment, a Grècia el pressupost es destina a millorar les condicions de protecció i de vida de les persones immigrants i refugiades.

Els 30.000€ restants els hem canalitzat mitjançant el Servei Jesuïta als Refugiats (JRS), que realitza accions concretes amb els refugiats de Grècia, Turquia, Iraq, Jordània i Síria. En la majoria de les accions que desenvolupen, els diners recaptats es destinen a programes educatius intergeneracionals. Aquests programes ofereixen una formació pluridisciplinar que ajuda les persones refugiades a superar i fer més suportable la seva situació personal.

Gràcies

S’agraeix el suport de totes les persones que han ofert la seva ajuda per millorar les condicions de vida de les persones refugiades. Número de compte: ES82 2100 5000 5902 0012 8131

Per uns #migrantsambdrets, ajuda’ns a ajudar.

Font: CARITAS