Pàgina d'inici > Noticies > Sagrada Família

Les confraries i germandats, unides en la fe a la Sagrada Família

L’oració és el centre i base d’aquestes comunitats que van celebrar plegades l’eucaristia amb motiu de la Jornada de Germanor, presidida pel Cardenal Sistach

Dos anys després de la primera eucaristia amb totes les germandats i confraries, a iniciativa del Cardenal Sistach, aquestes es van tornar a trobar un any més per unir llaços d’amistat entre elles en una eucaristia a la Basílica de la Sagrada Família. Presidida per l’Administrador Apostòlic i concelebrada per Mons. Sebastià Taltavull i Mn. Gregori Manso, delegat diocesà de confraries i germandats, la missa va començar amb l’entrada dels ‘Simpecado’ de totes les confraries i germandats que van participar en la celebració.

L’oració, essència de les confraries

En la seva homilia, el Cardenal Sistach va recordar que ser confrare significa ser un bon cristià: “El formar part d’una Confraria o d’una Germandat hauria d’ajudar-nos a dedicar uns moments cada dia a l’oració. (…) Ser confrare, ser germà, ha d’ajudar a viure més intensament el sagrament del Baptisme que ens fa fills i filles de Déu, ha de donar també una empenta per avançar en la pregària, en la pietat, en l’entrega generosa al servei de l’Església, de la parròquia, de la Confraria i de la Germandat”.

Però no només va dedicar la seva homilia a les confraries i germandats, també va recordar que justament aquest diumenge se celebrava la Jornada de Germanor. Sota aquest pretext, l’Administrador apostòlic de Barcelona va demanar la col·laboració de tots els diocesans en les tasques de manteniment de l’Església de Barcelona: “Junts hem de mantenir l’Església. L’Església no és rica ni ho ha de ser. Però ha d’atendre moltes necessitats pastorals i socials i ha de poder disposar de mitjans econòmics necessaris”.

Missatge final de Mn. Gregori Manso

Al final de la celebració, el delegat de confraries i germandats de l’Arquebisbat de Barcelona, Mn. Gregori Manso, va dedicar unes paraules d’agraïment al Cardenal Sistach pels seus gairebé 12 anys de treball al capdavant de l’arxidiòcesi: “Ens heu cuidat, atès i aconsellat molt bé. No vull dir adéu perquè seguireu per aquí i nosaltres us necessitem. Gràcies”.

Posteriorment, Sant Josep de la Muntanya i la imatge de la Macarena de Barcelona es van trobar a la nau central de la Basílica.