Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Les 3 “erres” de la Quaresma

L'arquebisbe Omella dóna les tres claus per a viure el temps de preparació per a la Pasqua, durant la celebració del Dimecres de Cendra

Ahir la Catedral va citar a tots els fidels per a celebrar el primer dia de Quaresma, aquests quaranta dies en què l’Església crida a la conversió i a preparar-se per a la mort i la resurrecció del Senyor. Una celebració que va comptar amb la tradicional imposició de la cendra al cap com acte de penitència i humilitat, per a començar aquest període de reflexió.

L’Arquebisbe Joan Josep Omella ho va plantejar durant l’homilia com un camí de pelegrinatge, que veia d’aquells excursionistes que passaven per la Rioja carregats i cansats. Un recorregut per al qual s’ha d’anar ben equipat. A partir de l’oració, la caritat i el dejuni, tres pautes reflectides en tres “erres”.

Tres “erres”

Omella va mencionar tres “erres”. D’entrada, resar, fent a Crist el centre de l’oració amb una actitud d’escolta cal a Ell. Jesús és l’Alpha i l’Omega – va dir Omella- Ell ens acompanya i dóna exemple del seu temps resant en el desert, ho va fer com a preparació a la seva vida pública. I allà, en el desert, s’aprèn que el que és important és l’escolta.

En segon lloc, reconciliar-se. Tal com va dir, primer confessant-se amb Déu i després amb el germà, sent misericordiosos. “Estem a l’Any de la Misericòrdia i toca la reconciliació amb Déu, i que nosaltres siguem capaços de reconciliar-nos amb els germans. Aprofitem per a confessar-nos”.

I en tercer lloc rasgar els cors”, és a dir “estripar-los”, mirant amb intimitat, cada un el seu, sent conscients de la nostra fragilitat. “Cors amb necessitat de perdó, que ens obliga a caminar amb humilitat, i reconeixent que som fràgils, per entendre el que és viure en pau”, va afegir l’arquebisbe.

El bisbe va incentivar els fidels a fer d’aquesta manera el camí quaresmal “vivint amb generositat l’oblit de nosaltres mateixos”. “Si vas començar a escoltar a Crist – va dir Omella-  deixat portar per ell cap a la seva Pasqua, a través de les negociacions que et demana, momentanis deseiximents que et fan sentir més lleuger d’equipatge, equipatge de les teves debilitats i pecats, per viure l’apassionant aventura de caminar amb Crist a una vida apassionant amb Ell”.