Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Laics

Un reconeixement per als equips de Litúrgia

El Centre de Pastoral Litúrgica lliura el IV Memorial Pere Tena a l'equip Litúrgic de la parròquia de Santa Eulàlia de Vilapicina

El Centre de Pastoral Litúrgica (CPL) de Barcelona ha celebrat la quarta edició del Memorial Pere Tena, enguany, lliurat a la parròquia de Santa Eulàlia de Vilapicina, amb motiu de la tasca que desenvolupa el seu equip de litúrgia. El president del CPL, Mn. Josep Maria Romaguera, va lliurar el guardó a la responsable de l’equip de litúrgia, Montserrat Salgado, amb presència del rector de la parròquia, Mn. Felip Juli.

En el moment de la concessió, el CPL va destacar especialment el treball que, “amb constància i preparació, fan; una tasca pastoral imprescindible perquè els cristians puguem comprendre, participar, viure i assaborir plenament la celebració comunitària de la nostra fe”. Segons va dir el president del CPL, “una  font i cimal, do gratuït, memòria viva de la Pasqua del Senyor que ens empeny a transmetre el seu Evangeli”.

Agraïment pel guardó

En el moment del lliurament del guardó, la responsable de l’equip de litúrgia de Santa Eulàlia de Vilapicina, Montserrat Salgado, va adreçar unes paraules d’agraïment donant veu, també, als altres equips de les parròquies de Catalunya. “Equips – deia Salgado- que setmana rere setmana, amb il·lusió i esforç, intenten i volen, viure la litúrgia per fer-la viure a cada una de les comunitats parroquials”. “Viure la litúrgia és fer Església, aquesta Església, en la qual, cadascú és deixeble, membre de Jesús” va destacar.

La responsable de l’equip va explicar com un l’equip de litúrgia coordina i vetlla als membres de la comunitat parroquial a celebrar i viure com a cristians. Una tasca per la qual els membres de l’equip es formen periòdicament en cursets i trobades d’animació per tal que, en el moment de posar-ho en pràctica es mostri el veritable rostre de l’Església. Recordant el que es va dir en el Concili Vaticà II, va citar: “la litúrgia no és l’única activitat de l’Església, però sí que podem dir que n’és el centre, en el sentit que tota la vida cristiana, personal i comunitària, culmina en la celebració litúrgica, i alhora d’ella en torna a sorgir una vida cristiana renovada; com un aliment per tornar a la vida”.

8 tasques clau pels equips de litúrgia

El delegat diocesà de catequesi de Barcelona i membre del CPL, Mn. Enric Termes, el qual va destacar que  “com a cristians i com a parròquies no podem viure de manera fragmentària sinó en una profunda i real unitat” i “les tasques que realitzen els equips parroquials de litúrgia”.

També, va subratllar vuit tasques per a aquests equips dedicats a la litúrgia: preparar les celebracions; revisar-les; vetllar perquè en la celebració es reflecteixin les dimensions de la vida cristiana (servei, comunió, testimoni, litúrgia); vetllar perquè les noves generacions entrin en l’esperit i en el contingut de la celebració cristiana; preocupar-se per la formació dels qui participen en la celebració; estar atents a la vida parroquial, del barri, del poble, de la ciutat del món…; ajudar la comunitat a descobrir el sentit i la profunditat de la litúrgia; i buscar la tasca específica que haurien de realitzar tenint en compte la realitat de la comunitat cristiana que acompanyen en la celebració de la seva fe.

Col·lecta solidària amb Puebla de los Ángeles

L’acte també va incloure una col·lecta solidària amb l’arquebisbat de Puebla de los Ángeles (Mèxic), del qual és arquebisbe Mons. Víctor Sánchez, III Memorial Pere Tena, ja que aquelles terres de Mèxic van patir dos terratrèmols el mes de setembre de l’any passat amb conseqüències greus per a la seva població i el seu patrimoni eclesial.

Fotografies (A. M. C. Canal i M. Solé)