Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

L’art subsaharià arriba al Museu Diocesà

La Catedral acollirà la presentació de les 300 peces que configuren la nova col·lecció africana provinent del moviment missioner de Barcelona

El Museu Diocesà de Barcelona ampliarà la seva mostra amb l’aportació d’una col·lecció d’art subsaharià provinent del moviment missioner de l’església de Barcelona. L’acte de presentació de la mostra tindrà lloc el dissabte 27 de maig a les 10.30 h a la Catedral (Sala Mare de Déu de la Mercè) , durant el qual el missioner barceloní Fèlix Miquel, explicarà la seva experiència a la localitat de Chad i la procedència de les diferents peces que configuren aquesta col·lecció.

El delegat del Museu, el Dr. Josep M. Martí Bonet, canonge de la Catedral de Barcelona i Mn. Manuel Roig, delegat de missions de l’Arquebisbat, obriran l’acte i presentaran la ponència que du per títol: Aportació al Museu Diocesà de Barcelona de l’art subsaharià provinent del moviment missioner diocesà.

El ponent farà una exposició sobre el context històric, cutural i artístic de la zona subsahariana arribant així a la mostra en qüestió.  La col·lecció està formada per 300 peces provinents de diferents localitats subsaharianes (Congo, Camerun, Chad…), moltes d’elles d’especial rellevància artística. A la presentació es mostrarà i detallarà les més destacades de la mostra. A més a més, aquesta col·lecció d’art subsaharià quedarà oberta al públic, ja que des d’aquest dia passaran a formar part del museu.

L’acte inclourà, un cop finalitzi la presentació, una introducció sobre l’últim treball de Pere Puigderaljols “L’escut de Catalunya a la Catedral”.