Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

L’arquebisbe convida els fidels a participar en el Corpus

Mons. Omella, en la seva primera solemnitat del Corpus Christi a Barcelona, s’ha dirigit als diocesans convidant-los a participar en la celebració de la Catedral i ha remarcat el sentit de professió pública de la fe que té la processó

En la carta dirigida als preveres, diaques, religiosos, religioses, laics i laiques, membres dels consells parroquials i arxiprestals, escoles cristianes, mestres i professors de religió, dirigents de moviments, associacions i altres entitats diocesanes, l’arquebisbe ha volgut emfatitzar el sentit diocesà d’aquesta celebració dient: “Cal que siguem tots els estaments del nostre Arquebisbat els qui ens trobem reunits en aquesta celebració”.

També ha remarcat el sentit de l’adoració al Santíssim com a “font de l’Evangelització i i de la Misericòrdia”, especialment en aquest Any Jubilar, i ha recordat el sentit de “professió pública de fe en la presència real de Crist en aquest gran Sagrament”.

Missa i processó

La missa de la Solemnitat del Corpus Christi serà al Pla de la Seu i avinguda Catedral el proper diumenge 29 de maig a les 18:30h presidida per l’arquebisbe Mons. Joan Josep Omella i concelebrada amb el Capítol de la Catedral i els preveres i diaques.

Tot seguit hi haurà la tradicional processó pels carrers de la ciutat, precedida del seguici festiu i el bestiari de la Barcelona, que com és tradició farà acatament al pas de la custodia “suportada” pel tro del rei Martí l’Huma que, tal com diu la tradició, va manifestar en morir: “no vull que al meu tron hi pugui seure cap rei que pugi morir”. Per això, la custodia amb el Santíssim, Jesucrist mateix verament present en l’eucaristia, Rei de reis i Rei que no mor mai, és l’únic que “s’asseu” en el tron del darrer rei del casal de Barcelona.

La processó recorrerà els carrers Plaça Nova,  Arcs, Portal de l’Àngel, Comtal, Via Laietana, Joaquim Pou i Avinguda de la Catedral. La celebració acabarà amb la benedicció amb el Santíssim Sagrament i la reserva.

L’arquebisbe demana als barcelonins “participeu en aquestes celebracions, i invitar-hi els fidels de les vostres comunitats”.

Horari complert de les celebracions del dia del Corpus i els dies precedents