Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

L’Apostolat Seglar crida a la Comunió

Comença el nou curs sota el lema “Una oïda ben fina...i un cor ben disposat”

El món corre, la població té un sentiment de novetat. S’ha demanat durant molts anys que l’Església ha de canviar. És per això, que la delegada diocesana del Secretariat d’Apostolat Seglar,  Ana Almuni, espera d’aquest nou curs, “un moment per construir la innovació”.

Després d’haver estat treballant per una “Església en sortida”, l’Apostolat Seglar estrena un nou lema “Una oïda ben fina…i un cor ben disposat…” (OP, n5). L’objectiu anterior va ajudar a millorar la consciència diocesana per anunciar l’Evangeli. Per aquest motiu, busca en aquesta nova missió un avenç. Es tracta de focalitzar el compromís propi de cada institució amb actitud oberta i creativa.

Almuni proposa treballar eclesialment construint xarxes, sumant esforços i col·laborant entre institucions. La finalitat és seguir el Pla Pastoral establert, seguint la línia del discerniment. L’objectiu, segons el Pla Pastoral és: “tenir una oïda ben fina per saber escoltar l’Esperit i un cor ben disposat;  fet que implica una manera de llegir la Bíblia, una manera de pregar enmig del nostre món, una manera de mirar amb els ulls amorosos de Déu”.

Recés del 6 d’octubre

Per tal d’iniciar el curs i engegar nous objectius, el 6 d’octubre es convoca un recés. Està obert a totes les entitats, moviments, etc. que formen el Secretariat d’Apostolat Seglar per aprofundir i il·lusionar davant la nova etapa. Durant la jornada, el Pare caputxí, Josep Manel Vallejo, ajudarà a la reflexió amb l’acompanyament del bisbe Sergi Gordo.

Un Secretariat “enxarxat”

Anna Almuni convida a les associacions, moviments o centres a adherir-se als objectius fixats del Secretariat; per arribar a la finalitat d’aconseguir un laïcat en comunió més compromès i “enxarxat”. Una intenció que promou una funció específica per cadascú, treballant per una diòcesi conjunta.

S’està actuant per obtenir una nova versió del funcionament del web amb la voluntat que sigui una eina de tots i per a tots. La intenció és assolir que la pàgina faciliti el coneixement mutu i la interrelació.

A més, moltes de les activitats del nou curs estan ja preparades. Entre elles, les sessions de cinema espiritual o els concerts de cantautors catòlics.