La voluntat de seguir el camí amb més fidelitat

Entrevista realitzada a Mn. Daniel Palau, director de la Càtedra de Teologia Pastoral Arquebisbe Josep Pont i Gol

La Facultat de Teologia de Catalunya (FTC-AUSP) proposa un any més el curs de formació permanent, que ofereix un ventall significatiu de qüestions fonamentals de teologia avui. Les sessions, que presenten qüestions d’actualitat del pensament, la cultura, la teologia, la investigació bíblica, i també del món litúrgic, patrístic, ecumènic, missioner, mèdic, filosòfic i pastoral, es fan cada dijous al matí, fins al 28 de maig, a l’Aula 1 del Seminari Conciliar de Barcelona. Mn. Daniel Palau, director de la Càtedra de Teologia Pastoral Arquebisbe Josep Pont i Gol, n’és el coordinador.

Per què cal una formació continuada?

La formació és una opció clara de la voluntat de seguir amb més fidelitat el camí vers la maduració personal; de seguir la proposta de Jesús més coherentment; de voler entendre una mica més la complexitat del món, que és on les persones viuen i es proposen de viure la fe, i un desig d’assolir o de refermar l’opció de la fe en una pertinença eclesial sincera.

Quin valor afegit aporta?

Està adreçada als qui vulguin continuar obrint una mica més el seu àmbit personal en relació a la pròpia realitat, per tal d’afavorir l’intent de realitzar la pròpia síntesi pastoral. I ajuda a sostenir la reflexió personal respecte de la fe per tal d’encaminar aquells que hi participen a una reflexió pastoral i a un discerniment molt més acurat del seu propi entorn.

Per què recomanaria fer el curs?

Per valorar l’oportunitat de seguir coneixent, acollint i estimant aquelles realitats i aquells discursos contemporanis en relació a la fe que intenten ajudar-nos a expressar, manifestar i compartir la nostra fe en aquest món on vivim.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 6 d’octubre.

22 Octubre, 2019
La FJM inaugura el curs amb nou president i amb l’objectiu de potenciar els seminaris, accentuar la sintonització amb les preocupacions d’actualitat i ampliar la seva faceta internacional
21 Octubre, 2019
El Mes Missioner Extraordinari posa el seu punt final amb un Tren Missioner que fa parada a Catalunya i que finalitza el seu recorregut amb la Jornada Mundial del Domund