Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

La servitud de Sant Isidre en una parròquia

La parròquia de Sant Isidre Llaurador celebra la festa patronal amb la presència del Bisbe Auxiliar de Barcelona Mns. Sebastià Taltavull i amb tot un seguit d'activitat motivades per la feligresia

L’única parròquia dedicada a Sant Isidre Llaurador a tot Catalunya es troba a la població d’Hospitalet del Llobregat, que aquesta setmana celebra la festa en honor al seu patró. El rector de la parròquia Mn. Francesc Prieto ha concelebrat la missa solemne, presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona Mns. Sebastià Taltavull.

Història

La servitud de Sant Isidre, un home de família humil amb una profunda espiritualitat, la trobem també en els orígens obrers de la població on s’ubica la parròquia erigida per Mn. Joan Bonet i Baltarel 1945Mn. Bonet va començar l’edificació de la parròquia amb una “visió de futur ”- explica l’actual rector, Mn. Prieto -, ja que, comprar una masia per a la parròquia i un altre apartat per a dur a terme les activitats.

Un dels rectors que ha deixat també una empremta molt marcada ha estat el bisbe Joan Carrera, recordat amb molta estima per tota la feligresia, per la seva proximitat i atenció. Per això, pel cinquè aniversari de la seva mort, es va canviar el nom als jardins del costat de la parròquia que va passar anomenar-se Jardins del Bisbe Joan Carrera, que estan just a toca la Ciutat de Justícia.

Activitats i festa parroquial

Grans i joves s’impliquen en les activitats parroquials, que abasteixen des d’un grup de teatre, un esplai pels joves, una coral i la imprescindible acció de Càritas Diocesana. Els voluntaris de Càritas ofereixen un servei de repartiment de roba i aliments així com un lloc on netejar-se per aquells que viuen al carrer.

De cara la celebració de la festa patronal, l’escola parroquial, Casal dels Àngels, ha organitzat un espectacle que representaran durant els dies 21, 22 i 23 de maig, al teatre de la parròquia. La part de la celebració més important, però, ha estat la missa solemne, enguany presidida pel Bisbe Taltavull, que com marca la tradició ha beneït l’entrega floral i els pans de Sant Isidre.