Debat internacional sobre psicologia i antropologia cristiana

La Universitat Abat Oliba CEU acull el primer Congrés Europeu d'Antropologia Cristiana i Ciències de la Salut Mental amb la participació de figures de referència en aquests camps

La relació entre espiritualitat i Salut Mental ha estat un aspecte problemàtic durant molt de temps. En el cas concret del Cristianisme, ha existit durant moltes dècades una disposició de rebuig mutu que ha dificultat la integració dels principis de l’antropologia cristiana amb els fonaments i pràctica de la Psicologia. El Cristianisme, a diferència d’altres tradicions religioses com el budisme, no ha trobat fàcil penetració en el món de les ciències de la Salut Mental. Per aquest motiu, la Universitat Abat Oliba CEU organitza i acull el primer Congrés Europeu d’Antropologia Cristiana i Ciències de la Salut Mental que arrenca demà amb l’objectiu de reflexionar i contribuir a la conciliació de Psicologia i Antropologia Cristiana.

Figures referents

El Congrés comptarà amb algunes de les figures pioneres en la integració de Psicologia i cristianisme. És el cas del professor emèrit de Psicologia de la Nova York University, Paul Vitz. Vitz es considerat el primer psicòleg a realitzar una integració consistent entre Psicologia i Antropologia Cristiana. A més, participaràn altres experts de referència tant a nivell nacional com internacional com el professor titular de la Càtedra de Teologia Moral Fonamental de la Universität Freiburg (Suïssa), Michael S. Sherwin; el director d’estudis del Pontifici Institut Joan Pau II (Roma), Juan José Pérez Soba; la professora de Teologia i Ciència de la University of Edimburg, Sarah Lane; el president del European Movement of Christian Anthropology, Psychologyand Psychotherapy, Werner May; o el director del Departament de Psicologia de la UAO CEU, Martín Echavarría.

20 Setembre, 2019
La trobada de la basílica de la Sagrada Família reforça la cooperació entre els directors de comunicació de grans empreses amb seu a Catalunya i l’Església Arxidiocesana de Barcelona