Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Bisbe Vadell

La primera processó de l’any, a Mataró

La Processó de la Coronació de la Mare de Déu de la Soledat, la primera processó de l’any a l'arxidiòcesi de Barcelona, fa 30 anys

Comencen les processons de Setmana Santa. Així, l’honor de ser la primera processó de l’any a l’Arquebisbat de Barcelona el té el de la Parròquia de la Sagrada Família al barri Cirera, Mataró. Tot orquestrat per la «Hermandad de la Soledad». Un camí que va començar a caminar el 1987 amb una Santa Tereseta. El 1989, ara fa trenta anys, la Germandat s’incorpora per organitzar la primera processó de l’arxidiocesi.

Una germandat gestionada per dones

La germandat ha estat gestionada i portada per les dones, des de la seva fundació fins al dia d’avui. Per tant, “els homes només portem la logística” explica el Paco López, organitzador de la «Hermandad de la Soledad» i marit de l’organitzadora Pilar Sánchez. El barri va sortir al carrer per festejar aquesta efeméride. Un acte únic on les portants de la soledat passegen a la Mare de Déu per tot el barri. Balcons encalonats, pètals a tot arreu i una imatge característica de la processó mataronina: Les portants.

“Tot és autònom. Som del Barri Cirera de Mataró, de la parròquia de la Sagrada Família i organitzat per la germandat de la Soledad”. Explica el rector de la parròquia Ramon Roca que ha destacat la humilitat i el vincle entre la parròquia i l’entitat. “És la primera processó de l’any, passa bastant desapercebuda perquè és petita però també té un fort vincle amb el barri” concloïa. També hi va assistir el bisbe auxiliar Mons. Antoni Vadell juntament amb el rector de la Sagrada Família i el conciliari e la Comissió de Setmana Santa, Mn. Álex Marzo. El passat 31 de març la mateixa parròquia va acollir la presentació del cartell de la processó.