La Pere Tarrés atorga més de 12.000 beques aquest estiu

4.171 infants en situació de vulnerabilitat social han gaudit de les colònies i casals d’estiu de l’entitat

Aquest estiu, 4.171 infants en situació de vulnerabilitat social han tingut l’oportunitat de poder participar en 12.175 activitats de colònies i casals d’estiu. La Fundació Pere Tarrés torna a superar-se en les seves beques gràcies a la campanya “Ajuda’ls a créixer”. Una campanya que ha rebut el suport de la Generalitat de Catalunya; del Govern de les Illes Balears; l’Ajuntament de Barcelona; la Diputació de Barcelona; la Diputació de Tarragona; el 0,7% de l’IRPF per “altres finalitats socials” i la col·laboració de diverses organitzacions, empreses i particulars. En total, la Fundació Pere Tarrés ha destinat més d’un milió d’euros a aquests ajuts.

Com aconseguir una beca

Per concedir les beques, la Fundació Pere Tarrés realitza un rigorós procediment per analitzar la situació socioeconòmica de cada nena o nen, i assignar-li l’activitat d’educació en el lleure més adient. La satisfacció dels infants i les famílies que hi participen queda reflectida en els comentaris que fan arribar a l’equip d’educadors.

Amb aquesta campanya, la Fundació Pere Tarrés pretén que cap infant es quedi sense colònies ni casals d’estiu a causa de les dificultats socioeconòmiques de les seves famílies i així garantir l’accés a l’educació en el lleure de tots els nens i nens. De fet, per a molts d’aquests infants, aquests dies de colònies i casals suposen un trencament amb la seva realitat quotidiana. Poder jugar amb altres infants i joves de la seva mateixa edat, en un entorn educatiu, amb monitors i monitores pendents d’ells i que esdevenen el seu referent és una experiència que tant els mateixos infants i joves com les famílies destaquen essencial per al seu creixement com a persones.

Distribució dels infants becats

TIPUS D’ACTIVITATInfants becats
Activitats dels Centres d’esplai i Centres socioeducatius (federats i adherits)1.902
Activitats pròpies de la Fundació Pere Tarrés a les cases de colònies i casals609
Colònies socials
Begues (Baix Llobregat). 3 torns de colònies de centres oberts municipals gestionats per la Fundació Pere Tarrés132
Tiana (Maresme). 8 torns de colònies de centres oberts municipals gestionats per la Fundació Pere Tarrés362
Mallorca. 1 torn de colònies55
Colònies per infants de centres tutelats de la Generalitat de Catalunya  (CRAES)35
Colònies dels Centres socioeducatius Poblenou i Poble-sec, de la Fundació Pere Tarrés147
Colònies per a infants amb sordesa23
Casals socials
Barcelona (barris del Raval, Poblenou, Poble-sec, Ciutat Vella, Zona Franca)393
Badalona20
Granollers40
Montcada i Reixac30
Sabadell42
Molins de Rei20
L’Hospitalet de Llobregat33
Pineda de Mar60
Mataró80
Tarragona79
Ripollet36
Mallorca73

L’agost, el mes més difícil

El mes d’agost és el més dur pels nens i nenes en situació de pobresa. Disminueix molt l’assistència social i els recursos. Per això, la fundació ha incrementat les ofertes de colònies i casals per aquest mes tan difícil per a les famílies empobrides. Els més petits han pogut gaudir dels serveis socials, no només de Barcelona, sinó també de Badalona, Granollers, Montcada i Reixac, Sabadell, Molins de Rei, L’Hospitalet de Llobregat, Pineda de Mar, Mataró, Tarragona, Ripollet i Mallorca. Ciutats que han posat el seu gra de sorra perquè aquestes beques segueixin endavant.

Aquests 4.171 infants són part dels més 33.700 nenes i nens que aquest estiu han participat en les colònies i casals de la Fundació Pere Tarrés. Un cop finalitzades les colònies i casals d’estiu, la campanya solidària “Ajuda’ls a créixer” de la Fundació Pere Tarrés continua treballant per facilitar la igualtat d’oportunitats dels infants en el seu accés a l’educació en el lleure durant el curs escolar a través de les beques per a colònies escolars i de l’activitat dels centres socioeducatius.

20 Setembre, 2019
La trobada de la basílica de la Sagrada Família reforça la cooperació entre els directors de comunicació de grans empreses amb seu a Catalunya i l’Església Arxidiocesana de Barcelona