Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

La parròquia del santíssim Sagrament celebra 50 anys

El cardenal Omella és l'encarregat de presidir la celebració del mig segle de la parròquia sangramentina

La parròquia del santíssim Sagrament de Barcelona fa 50 anys. Per això s’ha organitzat una celebració per a festejar-ho tal com es mereix, amb una commemoració on no ha faltat el cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, que va presidir l’Eucaristia. Una acció de gràcies que no s’han volgut perdre 13 sacerdots; entre ells el rector i vicari de la parròquia, Mn. Miquel Álvarez, els rectors de les parròquies de l’Arxiprestat de Provençals, així com tres pares Sagramentins, que han concelebrat la celebració amb el cardenal.

Ambient d’alegria

Feligresos del Santíssim Sagrament i de Sant Martí de Provençals, els quals conforment una agrupació parroquial, van omplir el temple de gom a gom. Tota units amb el propòsit de celebrar les cinc dècades que porta la parròquia en actiu. L’ambient d’alegria i il·lusió per part dels assistents representava aquests 50 anys. Anys amb una relació de proximitat i amistat entre tots els presents.

El present i el futur de la parròquia

Durant la celebració, va intervenir el secretari del Consell Pastoral Parroquial, en Sergio. Aquest va plasmar el treball realitzat durant els darrers dos anys. Una tasca  que aportava el passat, tenint en compte els inicis de la comunitat; el present, amb aquest cinquantè aniversari; i el futur, obert i ple d’esperança. Un camí cap endavant, va dir.

En la vida de l’Església

“La importància de la parròquia en la vida de l’Església”. Amb aquest tema es podria sintetitzar l’homilia del cardenal Omella durant la celebració del 50 aniversari. L’arquebisbe de Barcelona va exposar com la parròquia contribueix a unir la feligresia, que treballa de forma unida per créixer com a cristians.

Amb les seves paraules, Omella va ajudar a crear un ambient distès, fraternal i còmode, que va predominar al llarg de tota la commemoració.

Música per amainar la celebració

La coral La Flama, amb la col·laboració de la Coral Gaudium, van oferir un concert preparat únicament per aquesta ocasió tan especial. Aquesta coral va néixer fa 40 anys pel pare Primitiu, membre de la comunitat. Amb aquest concert va finalitzar la celebració dels 50 anys animant a viure el present i; sobretot, el futur amb confiança.