Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

La parròquia de Sant Ildefons celebra el dia del seu patró

El rector de l’església, Mn. Josep Maria Jubany, explica la història de la parròquia i la seva vida parroquial

Sant Ildefons va ser arquebisbe de Toledo durant el segle VII, escriptor i teòleg especialitzat en la Mare de Déu. Popularment, és conegut per la seva casulla que, segons la tradició, va rebre de la Verge Maria mentre era bisbe. El dia 21 de gener se celebra Sant Ildefons, patró de la parròquia que porta el mateix nom, situada al carrer Madrazo.

Història de la parròquia

L’església de Sant Ildefons estava anteriorment a l’escola Infant Jesús, coneguda com les Dames Negres. Mn. Alemany, cap als anys 60, la traslladà a on està situada actualment. La parròquia és on, durant el franquisme, va començar l’afer Galinsoga. L’aleshores director de La Vanguardia –franquista confés-  s’enfurismà quan escoltà Mn. Narcís Seguer predicar en català. Entre ambdós persones va haver una constant “batalla” de cartes.

Vida parroquial

Actualment, la parròquia compta amb una borsa de treball, voluntariat per a la gent gran, catequesi, reflexió bíblica i moltes més activitats dirigides als fidels de Sant Ildefons. Tot i que la celebració del sant és el dia 21 de gener, la missa solemne a la parròquia de Sant Ildefons tindrà lloc el dissabte 25 per tal que puguin assistir més feligresos. El bisbe auxiliar, Mons. Sebastià Taltavull, presidirà l’eucaristia que anirà seguida d’un piscolabis.