Pàgina d'inici > Noticies

La Moreneta al Guinardó

La parròquia de la Mare de Déu de Montserrat celebra la festa patronal coincidint amb el 50è aniversari de l’escola especial parroquial

Enguany la parròquia de La Moreneta a Barcelona, al barri del Guinardó, va celebrar molt emotivament la festa de la Mare de Déu de Montserrat que coincidia amb el 50è aniversari de l’Escola Especial Mare de Déu de Montserrat, fundada per Mn. Sardà (1966).

La  missa solemne va anar a càrrec del bisbe auxiliar de Terrassa, Mons. Salvador Cristiau, adscrit a aquesta parròquia barcelonina des de jove, una etapa de la qual els feligresos en guarden molt bon record i que el bisbe va recordar amb “molta estima” durant l’homilia.

Homilia del bisbe Cristau

El bisbe Cristau durant l’homilia va convidar els fidels a “apropar-se a Maria com a camí per arribar a Jesús: “Déu – digué el bisbe – ha volgut que La Mare de Déu s’arreli a totes les nacions, pobles i contrades, per això hi ha tantes advocacions marines, però és l’única Mare de Déu la que ens porta a Jesús, també arrelat i encarnat com home”. També, va encoratjar a la comunitat educativa de l’escola especial Mare de Déu de Montserrat a continuar la seva tasca educativa vers els més necessitats. Finalment, la coral parroquial va animar la celebració.

Per la formació sense barreres

La història de l’Escola d’Educació Especial Mare de Déu de Montserrat es remunta a mitjans dels anys seixanta, quan Mn. Francesc Sardà i Pujadas, aleshores rector de la Parròquia Mare de Déu de Montserrat, va pensar a reconvertir l’antiga Escola Parroquial en una escola adreçada a alumnes amb dificultats d’aprenentatge. Així, l’any 1966, neix l’Escola d’Educació Especial de la Mare de Déu de Montserrat del Guinardó, centre pioner en la dedicació a alumnes amb discapacitat intel·lectual i/o problemes de personalitat.

L’any 1981, davant les dificultats que hi havia per seguir amb la formació de l’etapa postobligatòria, es va crear la secció de formació professional, com un projecte educatiu, integrador i professionalitzador, que ofereix formació fins als 21 anys. Des de l’any 2015 la titularitat de l’Escola és assumida per la Fundació d’Escoles Parroquial-Arxidiòcesi de Barcelona.

Tots els propers a l’escola es van sumar a la festa, que va concloure amb un petit refrigeri on els fidels van compartir amb germanor la festa de la Mare  de Déu de Montserrat a Barcelona.