Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

La misericòrdia, l’eix central del nou curs d’Apostolat Seglar

Seguint les reflexions sobre espiritualitat i responsabilitat laïcal, la Delegació intentarà aprofundir en la butlla del Papa Francesc ‘El rostre de la Misericòrdia’

En un parell de mesos començarà l’Any Sant Extraordinari dedicat a la Misericòrdia. Per anar-se preparant espiritualment, la Delegació d’Apostolat Seglar ha decidit dedicar la seva primera sessió del curs a aprofundir en la misericòrdia, l’eix en què es basarà el programa d’aquest nou curs 2015-2016. En la primera jornada de reflexió s’han presentat l’agenda i els cursos de l’any, així com les trobades del laïcat català i el Consell, la Junta i la Comissió. En una segona part de la trobada, els participants han pogut gaudir d’una dinàmica sobre la misericòrdia, a càrrec del grup Ànima Nova.

Cursos, reflexions i projectes

Les reflexions que proposa la Delegació d’Apostolat Seglar es basen en l’espiritualitat i la responsabilitat laïcal avui, tot i que l’esforç d’aprofundiment en la fe i de primer anunci s’ha de posar de manifest en un compromís solidari. Els cursos de formació que s’ofereixen van en aquesta direcció: el curs per l’acompanyament en la fe de persones i grups i l’Escola d’Evangelització. El projecte Vine i veuràs encara segueix vigent amb els laics de l’Escola d’Evangelització, i el Consell d’Acció Catòlica, el Fòrum d’Organitzacions catòliques d’adults i la Comissió Diocesana de Centres Parroquials i Culturals es trobaran per enfortir la xarxa de comunió entre tots els laics de la diòcesi. Per últim però no menys important, les trobades de laïcat: la d’aquest dissabte a Poblet i la III Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya.

Què és la misericòrdia?

No és fàcil definir la paraula ‘misericòrdia’. Però el grup Ànima Nova va ajudar a tots els assistents a exprimir el seu significat. Primer, per mitjà d’un vídeo amb algunes respostes i, després, en grups. Cadascú havia d’explicar situacions viscudes en què havia notat aquesta misericòrdia per part d’altres. Així, compartint vivències, va finalitzar la primera jornada de curs d’Apostolat Seglar. La propera trobada ja serà el 3 de febrer del 2016.