Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

La Mercè torna a sortir al carrer

La processó de la patrona de Barcelona omple els carrers d’alegria i festa

Ganes i il·lusió. Després de dos anys, la Mare de Déu torna a sortir pels carrers de Barcelona. L’espera ha merescut la pena i és que tots els feligresos de la Germandat de la Mare de Déu de la Mercè, confraria que ha organitzat la processó; estaven expectants i alegres per la tornada de la processó de la Mercè. Així ho han demostrar amb un ambient festiu, amb cridòries i algun que altre “visca” a la Mare de Déu.

Els assistents

No van voler faltar al seguici membres d’altres confraries de Barcelona, grups d’estudiants mercedaris vinguts de Sant Ramon, a la Segarra i també diferents cases regionals; tots convidats per la confraria de la Mercè.

També van ser-hi presents la delegada diocesana per a la formació i acompanyament del laïcat; Anna Almuni i el director del Secretariat diocesà de confraries i germandats; Manuel Zamora Negrillo. Una processó que va presidir el P. Jesús Roy; mercedari i administrador parroquial de la basílica de la Mercè.

Arribada a la Catedral

La processó va arribar a la catedral de Barcelona entrant per la porta de Sant Iu. Entre aplaudiments,  la Mare de Déu es va col·locar al presbiteri. La missa va ser presidida pel bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell. En la seva homilia va posar èmfasi al fet que pels cristans no és la Festa de la Mercè, sinó “la Festa de la Mare de Déu de la Mercè”.

Cants i guitarres van posar el punt més musical per part dels joves de la Delegació de joventut en una missa que va concelebrar el delegat diocesà d’anunci i iniciació cristiana, Mn. Bruno Bérchez.

Molta festa i alegria per celebrar l’arribada de les festes de la Mare de Déu de la Mercè en un any tan especial com aquest on es finalitzen les celebracions dels 800 anys de l’orde; un motiu més per viure amb entusiasme aquesta festa de la patrona de Barcelona.