Pàgina d'inici > Entrevistes

La gràcia de ser cristiana

Entrevista a Núria Iceta, coeditora de la revista L’Avenç i membre de la Comissió Diocesana del Moviment de Professionals Catòlics de Barcelona

La Núria Iceta ha treballat sempre en l’àmbit de la producció i la gestió cultural. És coeditora de la revista L’Avenç, membre de la Comissió Diocesana del Moviment de Professionals Catòlics de Barcelona i del Patronat de la Fundació Joan Maragall. Creu molt en la col·laboració entre moviments i entitats d’Església, “perquè massa vegades hem abusat del tants caps tants barrets”.

Per què creus en Déu?

És una gràcia que he rebut i que forma part de la meva identitat. També hi ha el pes de la tradició, l’educació familiar, l’entorn en el qual vaig créixer i la immensa sort d’haver format part, ja des de petita, de moviments d’església. Sempre faig la broma que vaig començar al MIJAC als set anys, a la meva parròquia de Santa Cecília, després al MUEC i ara al Moviment de Professionals i que espero arribar a vella amb el meu grup de revisió de vida a Vida Creixent.

Com seria per a tu el Jesucrist del s. XXI?

Jesucrist és inacabable. En qualsevol text de l’Evangeli trobes una pregunta que t’interpel·la. Hi ha cites que m’acompanyen en el meu dia a dia i que són tant del s. I com del s. XXI: l’exigència de veritat, d’honestedat, de donació a l’altre, de lluita per la justícia, de reivindicació de l’equitat, tenen data de caducitat?

Els joves d’avui no acaben de connectar amb l’Evangeli. Per què?

Hi ha de tot, i tampoc no és un problema exclusiu dels joves. El missatge de l’Evangeli és d’una radicalitat i una exigència que entenc que costi d’entomar. Jo també em sento anys llum del que crec que hauria de fer, però faig l’esforç d’acceptar-me, de ser conscient que Déu m’estima imperfecta. El món va a una velocitat vertiginosa, i més aviat convida poc a la reflexió, però el missatge de Jesucrist, els valors del cristianisme crec que sí que els subscriu la immensa majoria de la societat.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del proper 25 de desembre