Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

La Germandat de la Mercè celebra la festa anual

El bisbe Toni Vadell presideix la celebració i beneeix i imposa les medalles als nous membres

La Germandat de la Mercè ha celebrat aquesta primera setmana de maig, la seva festa anual amb l’entrada de nous germans a l’entitat. La mateixa basílica de la Mare de Déu, va acollir la  missa, a càrrec del bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell. El bisbe va beneir i imposar les medalles als nous germans de la germandat.

Bisbe Toni: “Heu de treballar per la llibertat”

En la seva homilia, el bisbe Toni va animar als membres de la Germandat a viure l’esperit de l’ordre de la Mercè. “No sols heu de promocionar la devoció a la Mare de Déu de la Mercè, patrona de Barcelona, sinó que la vostra vida ha de reflectir l’esperit mercedari”. “Heu de treballar per la llibertat i la dignitat de tot home”, va afegir.

“Hem de fer que entre tots – continuava Vadell – el missatge de l’amor i la misericòrdia de Déu arribi a tothom, de la mà de la Mare de Déu de la Mercè”. “Només així – va afirmar – l’home serà un veritable fill de Déu, tal com el Senyor l’ha volgut i l’ha desitjat”.

A la celebració hi assistiren diversos mercedaris, entre ells, el provincial P. José Juan Galve i el P. Jesús Roi actual administrador parroquial de la basílica.

Assemblea anual

Acabada la celebració, va tenir lloc l’assemblea anual de la germandat, presidida pel P. Provincial i el Sr. Ignasi Riera, president de la Germandat.

El P. Galve va manifestar la seva alegria i satisfacció. Una joia,  ja que per fi, després de més de tres- cents anys, un mercedari té la protecció de la basílica. Va desitjar que al setembre “tant de bo un mercedari en fos el rector”. “Per nosaltres, els mercedaris, és un goig i una joia tornar a casa nostra a servir a l’Església diocesana de Barcelona”, va dir.

El Sr. Riera va manifestar unes emotives paraules de record pels membres de la germandat traspassats l’any 2017. Acabada l’assemblea, es van reunir tots en el tradicional sopar de germanor.

El nou orgue en marxa

Durant la trobada, es va reproduir un vídeo sobre la  construcció del nou orgue per a la basílica. Es va donar les explicacions tècniques del desenvolupament de la construcció del que serà un dels  orgues més grans d’Europa. Aquest, comptarà amb més de tres mil tubs, de part dels mestres constructors i de l’organista titular de la Mercè.