Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

La Fe, a les entranyes

Les germandats i confraries han lluït les seves millors gales durant el Tridu Pasqual, en què treien la vivència de la fe als carrers i mostraven a fidels, curiosos i turistes l’amor de Jesús i Maria vers la humanitat

Arreu del nostre país les processons de Setmana Santa han guarnit els carrers de pobles i ciutats en una trena indestriable de fe profunda, religiositat popular, cultura i passió. A Barcelona una de les processons més concorregudes és, any rere any, la del Divendres Sant.

Aquesta processó aplega, principalment i molt venerats a Sevilla, a Nuestro Padre Jesús del Gran Poder i a María Santísima de la Esperanza, més coneguda com la Macarena. I també la Virgen de las Angustias i el Cristo de la Buena Muerte.

La primera Setmana Santa del nou arquebisbe

Enguany, en la seva primera Pasqua a Barcelona com a nou arquebisbe, Mons. Joan Josep Omella, ha volgut ser present en aquest acte de fe de la nostra setmana pasqual.

La processó, de la mà de La Hermandad y Cofradía de Nazarenos de Nuestro Padre Jesús del Gran Poder y María Santísima de la Esperanza Macarena, ha recorregut els principals carrers de Ciutat Vella sortint a mitja tarda de l’església de Sant Agustí, passant pel carrer Hospital, el Pla de la Boqueria, La Rambla, carrer Santa Anna, Portal de l’Àngel, carrer dels Arcs i l’avinguda de la Catedral on ja els esperaven l’arquebisbe i el bisbe auxiliar acompanyats dels clergues i fidels que havien participat en els actes previs a la Catedral: la celebració de la Passió del Senyor i el Via Crucis amb els portants del Sant Crist de Lepant.

Esperança i fe per a totes les mares patidores

A l’avinguda Catedral, Mons. Omella ha dirigit unes paraules als assistents fent-se ressò de les imatges femenines que destacaven a la processó: la Macarena i la Virgen de las Angustias. Destacant el sofriment de Maria per Jesús, i relacionant-lo amb les mares que avui en dia pateixen pels seus fills. l’arquebisbe de Barcelona va ressaltar que “Maria no és pessimista ni optimista, sinó que és creient” i recomanava totes les mares a “accedir a Maria, mare com vosaltres”.

La processo dels “passos” ha seguit pels carrers Boter, Pi, Cardenal Casañas, Pla de la Boqueria i Hospital fins de nou a la Plaça de Sant Agustí on, ben entrada la nit, la Mare de Déu ha tornat de nou a la seva capella. Nuestro Padre Jesús del Gran Poder ha estat acompanyat de la banda de tambors del Centro Cultural Andaluz de Mollet del Vallès i el de María Santísima de la Esperanza Macarena de la banda simfònica Ciutat de Roses de Sant  Feliu de Llobregat.

Un any més els germans i confrares han demostrat a fidels, turistes i curiosos que la fe també es porta des de les entranyes, gaire bé des del sí de la mare.