Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

La desigualtat, un fenomen en el nostre país

Càritas Barcelona, la Universitat Ramon Llull i, també enguany, el patronat IQS organitzen una jornada sobre la desigualtat, la pobresa i l'atur per conscienciar els joves

La desigualtat és una realitat en el món i en el nostre país. Amb aquesta premisa, Càritas Diocesana Barcelona, la Universitat de Ramon Llull i el patronat IQS han organizat la jornada “Desigualtat, pobresa i atur: un país a dues velocitats” per conscienciar als joves universitaris.

La desigualtat des de la perspectiva de la salut, l’educació i la vida social han estat alguns dels temes de les ponències que s’han dut a terme al llarg de la jornada. En la Benvinguda, el director de Càritas Diocesana Barcelona, Salvador Busquets, ha parlat de la perspectiva de la feina lamentant que, actualment, un contracte ja no és garantia d’estabilitat o de no ser pobre. Segons ha destacat Busquets “un 14 o un 15 per cent de persones amb contracte de treball estan per sota del llindar de pobres”. Un realitat que s’exten a tots els col·lectius “tant els que tenen estudis bàsics com estudis universitaris”, ha assenyalat.

L’arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella, el rector de la Universitat Ramon Llull, Josep Maria Garrell, i el president del patronat IQS, P. Enric Puig, també han presidit la benvinguda de la jornada, celebrada avui a l’Aula Multimèdia del centre jesuïta.

Omella ha recordat i comparat les històries de generositat explicades en l’Evangeli, on Jesús anima als joves a donar als pobres tot el que posseeixen, per poc que sigui, per trobar la felicitat interior.

L’acte s’inclou dins les activitats “Universitats amb Cor” de Càritas Diocesana de Barcelona. Aquesta jornada s’organitza cada any amb la Universitat Ramon Llull per apropar realitats diferents que queden relativament lluny als joves.