Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

La Delegació d’Apostolat Seglar celebra la 2a trobada del curs

Més d’una quinzena d’associacions i entitats de l’Arxidiòcesi se citen per reflexionar sobre l'"acompanyament i formació de comunitats"

La Delegació d’Apostolat Seglar ha celebrat  la IIa Trobada del curs que du com a consigna “Comunitats Evangelitzadores: Reptes d’avui”. La responsable de la delegació diocesana de Barcelona, Anna Almuni va ser l’encarregada de donar la benvinguda als assistents, membres dels diferents moviments que configuren l’apostolat.

Amb l’objectiu de reflexionar entorn els desafiaments del laicat es citar a  es va citar a Sant Pau del Camp més d’una quinzena d’associacions i entitats de l’Arxidiocesi els quals després d’una pregària van entrar en un ambient càlid i obert al diàleg. Concretament, segons exposa Almuni, el tema d’aquesta segona trobada del curs 2017-2018 va ser “Acompanyament i formació de Comunitats”, en la línea del que els mateixos ponents (Anna Vilà, del Moviment de Professionals Catòlics de Barcelona i Domingo Torres, del Moviment Cursets de Cristiandat) van presentar a una de les Taules de la IV Jornada de l’Apostolat Seglar d’enguany, a Sant Feliu de Llobregat.

Reflexió

Després de la salutació d’Anna Almuni i d’una ràpida presentació de cadascuna de les persones i entitats presents, va començar la reunió amb una emotiva pregària que incloïa la lectura d’un passatge dels Fets dels Apòstols i un altre de l’Evangelii Gaudium. Seguidament, es va passar a la profitosa exposició dels dos conferenciants que va donar peu a un enriquidor diàleg posterior.

Entre els temes que es van tractar es va recalcar la “necessitat de viure amb l’acompanyament comunitari” per tal de trobar un suport que ajudi a enfortir el camí personal de cada un com a testimonis d’església. També es va subratllar la importància de ser “comunitats i projectes de missió”, una missió que recau a donar exemple i proclamar amb les accions allò que diu l’Evangeli. Respecte al moment en que s’ha d’actuar, es va emfatitzar en que es “avui i ara”, quan han d’actuar “les comunitats laïcals d’avui”, amb el temps que els ha tocat tot i els reptes que suposa.