Pàgina d'inici > Noticies > Educació

La classe de religió, en procés de transformació

El 92% dels docents de religió han aplicat algun tipus d'innovació metodològica en els últims 3 anys

Els grans canvis que experimenten els centres educatius arriben de manera significativa a la classe de religió. El progressiu procés de secularització de la nostra societat, la diversitat espiritual dels alumnes i el perfil laic dels docents configura una nova forma d’ensenyar la religió.

La majoria de famílies escullen religió

Segons dades del Ministeri d’Educació, durant el curs 2013-2014 cursaven la classe de Religió 1.961.985 alumnes a primària i 789.508 a Secundària, el que suposa el 68,6% i el 32,1% respectivament del total d’alumnes de cada etapa.

Tot i la indiferència cap a l’àmbit religiós amb un nombre reduït d’alumnes que es consideren ‘catòlics practicants’, és significatiu que la major part de les famílies apreciïn i triïn la classe de religió pel tipus de valors que proposa (75%), útil per a la formació dels seus fills (73%), i afavorir el seu creixement personal.

Conèixer el perfil dels docents per millorar

Amb la voluntat de promoure la reflexió i el debat als processos de millora que s’estan duent a terme en la comunitat educativa, Edebé, ha volgut conèixer el perfil dels docents, els alumnes i quines innovacions metodològiques s’estan donant en l’assignatura de religió amb un present estudi.

Han col·laborat en la investigació 672 professors i professores de Religió de Primària i Secundària, de centres públics i privats de totes les comunitats autònomes i, en el cas de centres religiosos, s’ha aconseguit la participació de 35 institucions educatives de titularitat catòlica.

Innovadores classes de Religió

La classe de Religió s’està transformant i no hi ha dubte que és la proa de la innovació i, sens dubte, la que ha implantat més canvis metodològics amb respecte a les altres àrees. Significativament un 92% dels docents utilitza les eines i recursos digitals i un 86% a l’Aprenentatge Cooperatiu ApS (86%) per dinamitzar la seva tasca educativa per ajudar el procés de maduració dels seus alumnes.

Desitgem que aquest estudi aporti llum, informació i experiències que ajudin als centres i als professors a analitzar la seva proposta de classe de religió i com aquesta pot evolucionar en un context de constants canvis i en un entorn social molt complex que demana la complicitat de tots els agents que hi participen.

Font: SALESIANS

T'interessarà ...

El més llegit