Pàgina d'inici > Noticies > Catecumenat

La Catedral viu un nou Ritu de l'Elecció dels catecúmens

Aquesta celebració diocesana tingué el seu moment més emotiu quan els catecúmens varen dir un per un el seu nom i varen signar en el Llibre dels Elegits

L’Església celebra, arreu,  el primer Diumenge de Quaresma, el Ritu d’Elecció dels catecúmens, també anomenat de la Inscripció del Nom. A la Catedral de Barcelona, el passat diumenge 9 de març, tingué lloc aquesta celebració, presidida pel delegat diocesà Mn. Felip-Juli, en l’eucaristia de les 7 de la tarda.

Aquesta celebració diocesana, organitzada pel Servei Diocesà per al catecumenat, tingué el seu moment més emotiu quan els catecúmens, un cop interrogats ells i els seus padrins sobre el seu procés de inserció en la Fe, varen dir un per un el seu nom i varen signar en el Llibre dels Elegits. En aquest moment el delegat diocesà Felip-Juli els digué: “Estimats catecúmens, avui vosaltres comenceu el camí del catecumenat, espero que recorregueu aquest camí amb alegria, amb el recolzament de tota l’església, que us mira amb molta confiança. Maria, la deixeble perfecta, us acompanya. Demanen al Senyor que aquest ritu ens ajudi a créixer a tots plegats, en l’estimació de Jesucrist i la seva Església”

El delegat diocesà realitzà una crida al compromís i a la divulgació de la fe dels catecúmens. “Ara us toca a vosaltres estimats catecúmens. Els vostres padrins i catequistes han donat un bon testimoniatge de vosaltres. L’església ha confiat llurs vots, i us crida en nom de Crist als Sagraments Pasquals. Tingueu sempre present que en el camí de la fe no esteu pas mai sols: així com en el camí de la preparació catequètica heu tingut al vostres costat a l’Església, amb els sacerdots, catequistes i les vostres parròquies, un cop batejats, l’Esglesia, que és la vostra mare, estarà sempre al vostre costat i cal que participeu de la seva vida amb la pregària, els sagraments, i la vida en les vostres parròquies, moviments i comunitats”.

Amb aquest ritu l’Església, cerciorada de l’aprofundiment en la fe que han fet els qui demanen d’adults ser batejats, manifesta a través del delegat diocesà, com a pare amorós, que siguin engendrats de nou com a fills de l’Església per mitja dels sagraments de la iniciació cristiana (baptisme, confirmació i eucaristia) que rebran en les properes festes pasquals. Més d’un centenar d’adults, després d’un procés catequètic de dos anys, son batejats cada any a l’Arquebisbat. A la cerimònia hi assistiren altres ministres vinculats al catecumenat. Donem gràcies a Déu per aquest do per l’Església!