Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Joventut

Joventut ja ha començat a preparar-se per al Sínode 2018

La Delegació escalfa motors un any abans del gran esdeveniment dels bisbes amb una Jornada diocesana que ha comptat amb la participació d'Antoni Vadell

Com es pot anunciar l’evangeli a la generació post-millenial? Com acompanyar-los en la fe? Aquests són un dels reptes actuals de l’Església i que preocupen el papa Francesc. Per aquest motiu, se celebrarà l’any vinent un Sínode de Bisbes, dedicat a l’acompanyament dels joves. La delegació de Joventut de l’Arquebisbat de Barcelona ha escalfat motors un any abans del gran esdeveniment de “Els joves, la fe i el discerniment vocacional” amb una Jornada diocesana de preparació, que ha comptat amb les reflexions del bisbe Antoni Vadell i una taula rodona de quatre experts en acompanyament dels joves en la fe. La Jornada s’ha celebrat a la sala Sant Jordi del Seminari Conciliar de Barcelona, que s’ha omplert de joves, animadors, sacerdots, responsables de pastoral i religiosos. Entre ells, l’altre bisbe auxiliar, Mons. Sergi Gordo.

El bisbe auxiliar ha explicat que el motiu del Sínode de 2018 és la voluntat del Papa de concretar més detalladament l’anunci de l’Evangeli a aquells que estan allunyats de l’Església. D’aquesta manera, un episodi que cal aturar-se en la conversió pastoral, i que s’especifica a l’exhortació apostòlica Evangelii Gaudium, és l’acompanyament als joves.

Vídeo complert de la ponència d’Antoni Vadell:

A la jornada també s’ha presentat els resultats de les enquestes on joves, responsables de pastoral o preveres, entre d’altres, han opinat sobre la situació actual dels joves en l’Església.
El resum de les enquestes destaca que els joves demanen ser encara més escoltats i poder trobar a altres joves amb les mateixes inquietuds, posant d’exemple l’èxit les Jornades Mundials de Joventut (JMJ) on allà poden compartir i reafirmar la seva fe amb altres joves d’arreu del món.

Els assistents també van tenir l’ocasió d’escoltar la taula rodona “Com acompanyar els joves del segle XXI en la fe?”, composta per 4 experts en acompanyament: Fran Ramírez, responsable ACG joves Espanya; Jordi Massegú, responsable Lifeteen Espanya; Mar Àlvarez, psiquiatra juvenil i professora de psicologia a la UAO; i Alex Visus, coach cristià expert en temes d’afectivitat.

Vídeo complet de la taula rodona: