Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Jornada de Pastoral de les escoles de la FEP

El bisbe Toni assisteix a la tradicional trobada dels equips de pastoral de la Fundació Escoles Parroquials

La tradicional Jornada de Pastoral de les escoles de la Federació d’Escoles Parroquials (FEP) va tenir lloc el passat 22 de maig amb la presència de Mons. Antoni Vadell, bisbe auxiliar de Barcelona al Centre Salesià Martí-Codolar, de Barcelona.

Un acte on no hi ha faltat el vicepresident de la FEP, Carles Armengol amb la presentació del document “Canviar el consum, canviar la vida: una proposta educativa i pastoral” a partir de l’Encíclica del Papa Francesc “Laudato si’”.

El consumisme

“El consum és una dimensió vital, cultural i econòmica cabdal en els nostres temps”, s’ha explicat a la trobada. “El pensament social cristià, que és el nostre marc de referència prioritari, aporta llum davant la problemàtica i els interrogants que el consum genera, en les seves diverses dimensions. Una de les dimensions a abordar en la que centrem aquesta aportació, és la de l’educació”.

La jornada ha intentat oferir als educadors alguns conceptes del pensament cristià sobre el consum, el consumisme i els estils de vida. Un seguit d’orientacions pedagògiques de com educar i també ajudar al canvi en un àmbit tan concorregut avui en dia.