Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Jornada d'Apostolat Seglar de Catalunya

Barcelona acull la trobada anual de moviments seglars catalans amb el títol: "comunitats laïcals i comunió diocesana"

Una vuitantena de responsables, representants, consiliaris i acompanyants de fe d’associacions, moviments i grups laicals van participat en la quarta Jornada d’Apostolat Seglar de Catalunya, que s’ha celebrat el dissabte 28 de gener al Seminari Conciliar de Barcelona.

Després d’unes paraules de benvinguda d’Anna Almuni, delegada d’apostolat seglar de Barcelona, i de Mons. Xavier Novell, bisbe de Solsona i president de la Comissió Interdiocesana d’Apostolat Seglar (CIAS), la jornada va començar amb una pregària a la capella del Seminari animada pels participants de la diòcesi de Vic.

Comunitats i comunió

El Dr. Joan Planellas, degà de la Facultat de Teologia de Catalunya, va ser l’encarregat de la ponència de la jornada, que duia per títol “Comunitats laicals i comunió diocesana”. Aquest va exposar la dimensió comunitària de la vida cristiana, el deure missioner de tot batejat, així com, alguns punts de la teologia del laïcat i de l’associacionisme en l’Església.
Planelles va comentar diverses qüestions a tenir en compte davant la realitat actual que envolta els laics a l’església. D’una banda va exposar la necessitat de recuperar una Església més corresponsable i va alertar sobre l’error de reduir, sovint, la teologia del laïcat a l’àmbit dels ministeris i serveis a l’interior de l’Església. També va esmentar els criteris d’eclesialitat a l’hora de discernir el valor de les associacions, i la necessitat de prioritzar els moviments evangelitzadors laicals capaços de treballar conjuntament en el marc diocesà.

Taula rodona

Tot seguit, el Dr. Jaume Aymar, degà de la Facultat de Filosofia (URL), va moderar una taula rodona en la qual van participar com interventors: Anna Baduell (Opus Dei, Barcelona), Josep Anton Belchi (ACO, Lleida), Beni López (Adsis, Barcelona), M. Mercè Sardà (ACG, Tarragona), Albert Tarradellas (CVX, Barcelona) i Beatriz Zúñiga (Joventuts Marianes Vicencianes, Madrid). Tots ells van explicar experiències concretes de coordinació i participació en la vida parroquial i diocesana, i van aprofitar per exposar allò que demanen a les esglésies diocesanes de cara a una millor articulació.

Durant la taula rodona, Mons. Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, s’ha fet present i ha saludat els assistents amb molta cordialitat.

La Jornada ha conclòs amb l’eucaristia, presidida per Mons. Xavier Novell i concelebrada per diversos preveres, i amb el dinar, compartit en un ambient ben animat.