Jornada “24 hores per al Senyor”

L’arquebisbe Omella demana que per lluitar contra les injustícies, el dolor i la violència, cal, no sols l’acció sinó augmentar la nostra pregària i els convida a fer-ho amb l’iniciativa del Papa Francesc “24 hores per al Senyor”

L’arquebisbe ha adreçat una carta als preveres i diaques tot convidant-los al temps i a un espai de pregària, personal i comunitària, com antídot “per no sentir-nos desbordats” davant l’ingent tasca pastoral i assistencial que sovint recau en les espatllats dels sacerdots i diaques i dels laics més compromesos en la vida parroquial. Omella convida a “no deixar-nos absorbir per aquesta espiral d’horror i violència”.

La resposta de l’Arquebisbe és la pregària que ha de fer que les nostres parròquies i comunitats “no ha de quedar-se replegada en si mateixa, sinó que és enviada a tots els homes”. “Quant desitjo –diu el Papa– que els llocs en el quals es manifesta l’Església, en particular les nostres parròquies i comunitats, arribin a ser illes de misericòrdia en el mar de la indiferència”. Girar-se envers Déu és girar-se envers el germà. Aquest és el sentit profund de la pregària per Mons. Omella, especialment en aquest Any Jubilar de la Misericòrdia.

L’arquebisbe convida a que siguem com Déu Pare a qui li resulta impossible romandre “indiferent al que ens succeeix”.

Mons. Joan Josep Omella convida a la pregària, a escoltar la Paraula de Déu i ens exhorta a respondre al clima d’injustícia amb tres grans reptes:  “pregar, activar la caritat i convertir-nos de cor”

És per això que recorda el desig del Papa Francesc, ja anunciat en el seu missatge de Quaresma, que “se celebri a tota l’Església, el 4 i 5 de març, la Jornada  “24 hores per al Senyor”, i demana que si per premura de temps no es pot fer en els dies assenyalats “dur a terme la esmentada iniciativa durant un altre cap de setmana”

Omella demana a tots els ministre que facin per manera que en totes les parròquies i comunitats es visqui aquest moment de pregària com especial moment de fe en l’etapa quaresmal: “Us convido a secundar aquesta iniciativa, signe d’autèntic itinerari de renovació quaresmal i us animo a tots a sumar-nos a aquest acte, de manera que les parròquies de l’arxidiòcesi, en la mesura de les seves possibilitats, romanguin obertes els propers dies 4 i 5 de març, i facilitin la pregària i l’adoració al Santíssim, l’almoina i l’actitud caritativa i la conversió i Reconciliació Penitencial, si no pot ser durant tot el dia, unes hores abans de l’Eucaristia o quan us vingui millor a tots.

Missatge del Papa per la Quaresma de l’Any Jubilar on convoca la Jornada “24 hores amb el Senyor”

Jubileu de la Misericòrdia a Roma “24 hores per el Senyor”

23 Juliol, 2019
Qui van ser els avis de Jesucrist? A continuació expliquem algunes de les tradicions que es coneixen dels dos sants celebrats el 26 de juliol