Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Jordi Roglà s’acomiada de Càritas

El fins avui director de l’entitat ha destacat que la seva trajectòria s’ha focalitzat en un futur digne per a tothom, basant-se en l’acollida, l’habitatge i la feina

Després de deu anys capitanejant Càritas diocesana de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa, Jordi Roglà s’ha acomiadat de l’entitat i de tots els periodistes que “han donat veu als pobres” en la roda de premsa de balanç de resultats de Càritas del 2013. Abans de tot, el Cardenal Sistach ha volgut agrair-li, en nom de les tres diòcesis, “el seu servei generós -perquè Càritas no són 8 hores al dia-, eficient, fraternal i eclesial”.

Més enllà de les necessitats bàsiques

“Vaig començar com a director de Càritas el 16 de desembre del 2004 i em vaig voler focalitzar en un futur digne per a totes les persones, basant-me en l’acollida, l’habitatge i la feina”. Així ha començat Jordi Roglà el seu discurs d’acomiadament davant periodistes, familiars i empleats de l’entitat, en el que ha deixat ben clar que, al llarg dels 10 anys al capdavant, “hem consolidat i continuat amb la nostra raó de ser: mostrant el rostre evangèlic en l’acollida i l’acompanyament sense la qual no existiria Càritas”.

Per a Roglà, el més important és que les persones se sentin escoltades i es dignifiqui la gestió dels recursos ja que “no em val que tinguin un sostre, es necessita una llar”. Des del 2004, la despesa gestionada ha passat de 12,5 milions d’euros a 27 milions d’euros. Però no només es basa en això. En l’actual situació econòmica, també s’ha posat èmfasi en la promoció de les persones, “per tal que acabin recuperant la seva autoestima”.

Elogi als sacerdots

Durant el 2013, les Càritas parroquials van atendre a unes 210.000 persones. La cara visible d’aquestes Càritas són els mossens de les parròquies, que ofereixen un servei d’atenció i d’acollida personalitzat. “Déu n’hi do els mossens que té, Sr. Cardenal”, ha comentat Jordi Roglà. També els voluntaris han jugat un paper fonamental en l’acollida. En total, més de 550 persones han donat el seu temps en favor dels pobres, una dada que ha augmentat considerablement respecte de fa 10 anys.

La tasca de Càritas és també possible gràcies als donatius de particulars i d’empreses. “Càritas no té ni diners ni immobles. Tot el que tenim és gràcies als altres. Som depositaris dels béns dels pobres”, ha assegurat Jordi Roglà. I és que els ingressos de les empreses ha augmentat entre 12 i 14 vegades del 2004 al 2013.

Consells al seu successor

Tot i no saber el nom del seu successor en el càrrec, Roglà ha aconsellat que la tasca de Càritas es basi en quatre eixos:el servei, la compassió, el talent i el treball en xarxa. Però també ha volgut deixar un missatge: “El que li demano al meu successor és que estigui tranquil perquè la bona feina d’aquests últims anys és l’herència que li deixem a la societat, tot i que ha de saber que augmentaran el grau de pobresa i les ruptures familiars”.