Joan Planellas, nou arquebisbe de Tarragona

El Cardenal Omella ha estat el consagrant principal del, fins ara, degà de la Facultat de Teologia de Catalunya a la catedral tarragonina

Joan Planellas ja és arquebisbe metropolità i primat de Tarragona. El nou bisbe es va asseure per primera vegada a la càtedra de Sant Fructuós. Dos mil feligresos van omplir la catedral de Tarragona en una de les celebracions més importants pel poble tarragoní.

Unió a la Tarraconense

El cardenal Joan Josep Omella va ser el consagrant principal de l’ordenació episcopal. Aquesta, va comptar amb la presència del fins ara arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol; del nunci Renzo Fratini i el bisbe de Girona, Francesc Pardo. També van assistir-hi, però en un segon pla, el cardenal Ricardo Blázquez, president de la Conferència Episcopal Espanyola, i el cardenal Lluís Martínez Sistach. Un acte que ha mostrat la unió de la Conferència Episcopal Tarraconense que van ocupar el presbiteri. A més, 250 sacerdots de les deu diòcesis catalanes van estar presents a la nau central.

«Gràcies»

El cardenal Omella va començar així la seva homilia. “Donem gràcies a Déu per tots els dons que ha posat en la teva vida i que avui novament et manifesta escollint-te per a la missió de pasturar la comunitat cristiana que pelegrina a Tarragona” començava l’arquebisbe de Barcelona. Un discurs «de tu a tu» dirigit cap al nou arquebisbe Joan Planellas. “No deixis de donar gràcies a Déu per tot el que t’ha concedit: la vida, el do de la fe, la família, el sacerdoci i l’episcopat. Deixa’t sempre guiar pel Senyor” afegia. Uns dons que explicava Omella, “són per posar-los al servei dels germans, en concret, són per a aquesta comunitat que pelegrina a Tarragona”. Una comunitat que per l’arquebisbe de Barcelona, “esdevé la teva esposa”.

«En comunió»

“Arribes a una comunitat de gran recorregut històric” assegurava el cardenal. “Arribes a aquesta comunitat per evangelitzar a través del preciós i a vegades difícil, camí de la comunió”. Així, per Omella, “només es pot evangelitzar a través de l’espiritualitat de la comunió”.

“L’evangeli, la Bona Nova de Jesús, només calarà en els cors de la gent del nostre món, si vivim la comunió, si ens estimem de debò, si deixem de criticar-nos i d’enfrontar-nos, si sabem demanar perdó i si sabem oferir l’evangeli amb valentia i humilitat” va assegurar l’arquebisbe.

«Pastura»

“I avui, benvolgut Joan, Jesucrist, et pregunta el mateix que a Pere: «¿M’estimes?»” assegurava Omella. “Per pasturar la comunitat cristiana de Tarragona només et demana si l’estimes, si estàs disposat a donar-li tota la teva vida. Sí, Jesús et demana que l’únic que cal és que li entreguis tota la teva vida. Estimar és servir, és estar en actitud de cerca, de sortida contínua pels camins del món”

Per últim, el cardenal Omella va transmetre aquestes paraules al nou arquebisbe, Mons. Joan Planellas:

«No tinguis por, perquè el Senyor t’acompanya i t’acompanyarà, i tindràs també la comunitat cristiana, que t’ajudarà amb la seva pregària diària per tu i amb el seu suport en l’acció evangelitzadora».

«En el teu camí trobaràs cristians i no cristians, membres d’altres religions i algunes persones que no creuen en Déu. No oblidis que tots són, tots som, companys de ruta i no adversaris. Trobaràs molts migrants, uns de pas, uns altres que es queden a la diòcesi. Que tots ells trobin en tu i en la teva comunitat cristiana uns germans que acullen i comparteixen les seves alegries i les seves penes».

«Cuida amb molt d’amor tot el ramat que l’Esperit Sant et confia. Fes-ho en el nom del Pare, la imatge del qual fas present; en el nom de Jesucrist el seu Fill, per qui has estat constituït mestre, sacerdot i pastor; en el nom de l’Esperit Sant, que dona vida a l’Església i amb el seu poder sosté la nostra feblesa».