Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Cristians en el món

Jerusalem, pau i convivència

Pelegrins i habitants afirmen la bona convivència entre religions i l'avinentesa dins la "ciutat tres vegades santa"

Aquesta setmana des de Rome Reports, ens mostren la convivència que habita a Jerusalem, “la ciutat tres vegades santa”. Una destinació on, sigui l’època que sigui, sempre hi ha una atracció continuada de turistes provinents de tot el món, que la consideren el “bressol espiritual de la seva fe”. Una localitat, on es demostra que la pau és possible, a partir de l‘avinentesa amb el veí.

Sensacions de Terra Santa

Des de la Muntanya de les Oliveres fins al Sant Sepulcre, els seus carrers són plens de pelegrins. És un lloc en el qual conviuen tres grans cultures i on cadascun dels seus visitants aconsegueix trobar el que està buscant.

Entre els diferents visitants, les impressions coincideixen. La gran majoria es mostren encantats pel paisatge i les sensacions que desprèn Jerusalem. És el cas de la Marina Soriano, que ho descriu com “un somni fet realitat”. “Sempre vaig somiar de venir i caminar per on Jesús va caminar”- explica Soriano- perquè sento molt a prop de Jesús i de la Mare de Déu”. “Volia realment viure aquesta experiència de viure on Jesús i Maria van viure”.

Seguretat i convivència

A diferència del que es podria pensar des de fora, pelegrins i habitants asseguren que és una ciutat segura. “Tots hi caben i que no tanca les portes a ningú”. Així ho afirma la M. Laura Domínguez que, segons explica, se sent més segura que a l’Argentina, d’on prové.

També, el Jonatan Schanapp, que hi treballa com a guia turístic, explica que “aquest lloc hauria de ser el centre de la pau i no el centre de la guerra”. En aquesta línia subratlla la importància de Jerusalem per a totes les religions per a les quals, hi ha sempre cabuda. “En realitat la gent hi conviu!”, exposa Schanapp. “La política és la que crea els conflictes”, afegeix.

D’altra banda, destaca també el pare polonès Apolinary, que de fa 26 anys viu a Terra Santa. Lluny de perdre qualsevol esperança, la seva experiència és que la pau és possible. “Podem viure tots junts en pau. Cal fer petits passos. Jo, per exemple, puc fer-ho amb el meu veí, no amb tots perquè no puc arribar a tothom. Crec que l’experiència de cada un de nosaltres aquí ens diu que és possible. Si puc ser proper a un, significa que els altres també poden fer el mateix, però cal fer-ho”, exposa.

Turisme necessari

A més a més, l’afluència de persones és necessària per a l’economia del país. Per als comerciants, -cristians, jueus i musulmans- és de vital importància que segueixin arribant pelegrinatges. Així podran llaurar-se un futur al seu poble.

Entre el gremi de comerciants subratllen aquesta necessitat. Entre aquests el Bazel, que té un petit negoci i assegura que per arribar a bon port, “han de venir molts pelegrins perquè és un lloc molt important i, també, perquè el turisme és una part molt important de l’economia del país”.