Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

IX Jornades Interdiocesanes de Formació de Catequistes

Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i de les Illes Balears organitza una nova edició amb la presència del bisbe Sebastià Taltavull i gairebé tres-cents catequistes

Els dies 11, 12 i 13 de novembre s’han celebrat a Caldes de Montbui (diòcesi de Terrassa) les IX Jornades Interdiocesanes de Formació de Catequistes que organitza anualment el Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i de les Illes Balears (SIC).

Hi van participar gairebé tres-cents catequistes de totes les diòcesis de l’àmbit catalano-balear. Les activitats formatives es van desenvolupar en diversos espais de la vila de Caldes de Montbui, especialment l’església parroquial de Santa Maria, l’Escola Pia i la Casa d’Espiritualitat.

Les jornades van comptar amb la presència i participació de Mons. Sebastià Taltavull, Bisbe President del SIC, Mons. Josep Àngel Sáiz Meneses, bisbe de Terrassa, Mons. Salvador Giménez, bisbe de Lleida, i Mons. Salvador Cristau, bisbe auxiliar de Terrassa

L’Evangeli, de generació en generació era el títol que va emmarcar aquestes jornades. Mons. Taltavull va fer la ponència de presentació divendres a la tarda inspirant-se en diversos textos de l’exhortació apostòlica Evangelii Gaudium . Dissabte es va treballar en diversos cursos conduïts per un ampli professorat i amb una alta participació de catequistes.

Diumenge, el P. Gaspar Borda, delegat de Família del bisbat de Terrassa, va fer una conferència sobre el capítol setè de l’exhortació apostòlica Amoris Laetitia que tracta de l’educació de les noves generacions des de la família i la necessària col·laboració dels altres àmbits educatius com ara la catequesi.

Mons. Josep Àngel Sáiz Meneses va presidir una massiva celebració de l’Eucaristia dominical a l’església parroquial de santa Maria de Caldes durant la qual va agrair el “servei insubstituïble” que fan els catequistes en totes les diòcesis i els  va instar a mantenir-se fidels en el seu servei i en la seva formació.Ç

Font: SIC