Pàgina d'inici > Noticies > Catecumenat > Tarraconense

IV Seminari d’Estudi sobre el Catecumenat

En l'edició d'enguany el tema del seminari és “Infants i adolescents no batejats en la Catequesi”

El 4 de març de 2015, les Delegacions Diocesanes del Catecumenat de Catalunya i les Illes Balears i el Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC) organitzen el IV Seminari d’Estudi sobre el Catecumenat. L’ encontre tindrà lloc al Seminari Conciliar de Barcelona i comptarà amb la participació de Mons. Sebastià Taltavull, bisbe auxiliar de Barcelona i president del SIC i amb Mn. Xavier Aymerich, delegat diocesà de Litúrgia de St. Feliu de Llobregat.

Tema: “Infants i adolescents no batejats en la Catequesi”

Segons consta en el programa adjunt, en aquesta edició el tema del seminari serà el dels Infants i adolescents no batejats en la Catequesi. Actualment vénen sovint a la catequesi, pensada per als qui foren batejats d’infants i s’estan preparant per a l’Eucaristia o la Confirmació, nois i noies fills de pares batejats, que no van demanar el Baptisme al seu temps per als fills. Es tracta majoritàriament de nois i noies que han començat a assistir amb els seus companys batejats a la catequesi parroquial, amb vista a fer la primera Comunió o a ser confirmats.

Les dades corresponents a 2013 assenyalen que en les diòcesis de l’àmbit català i balear gairebé dos mil nois i noies entre set i setze anys reberen el baptisme després de participar en diversos itineraris catequètics. És, doncs, una realitat viva i creixent que demana reflexió i creativitat als diversos agents pastorals.

La sessió és oberta a tots els qui tenen responsabilitats en aquest àmbit pastoral. En els documents adjunts trobareu els horaris i el sistema d’inscripció.

Full d’inscripció