Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Immaculat Cor de Maria

La parròquia celebrarà enguany la festa titular amb una ofrena d'aliments en servei a la família i com agraïment al curs pastoral

La parròquia de l’Immaculat Cor de Maria, com cada any, celebra el darrer dissabte del més de maig la festa titular, la qual varia cada any en funció del calendari litúrgic i enguany tindrà lloc el 13 de juny.

Tal com explica el rector de la parròquia, el pare Ricard Costa ha estat “una presència de temps enllà amb moltes accions que ha crescut amb el barri i que l’ha anat transformant”. L’any passat es va festejar els cent anys de la construcció del santuari, erigit pels pares claretians uns anys després d’instal·lar-se al  barri del camp del Grassot. A finals de 1859  es va fundar la segona casa de la congregació, i no va ser fins al 1903 que es comença a construir el santuari i el 1972 que s’institueix tot plegat com a parròquia, un any després de construir-hi l’escola.

Implicació en tres sentits

Avui en dia la parròquia forma una unió amb la de Sant Tomàs d’Aquino, amb la qual desenvolupen de manera conjunta totes les activitats. Concretament, destaquen tres dimensions de treball que duen a terme amb la tasca del voluntariat, format per la feligresia.

En primer lloc, destaca fe, des de l’àmbit catequètic infantil i familiar, de la qual se’n fa càrrec el pare Pere Codina, el vicari de la parròquia. Aquesta part, compta amb unes quinze catequistes que s’encarreguen de practicar una catequesi messiànica apropant la figura de Jesús i les seves ensenyances als menuts.

En segon lloc, hi ha l’acció diària per part dels voluntaris de la Pastoral de la Salut, que s’encarreguen de l’atenció a la gent gran. Els acompanyen, els visiten a casa i també a les residències, on hi van periòdicament. En tercer lloc, destaca a més del treball de l’acció social de la parròquia, el projecte anomenat DISA (Distribució Solidària d’Aliments), un projecte conjunt que duen a terme les parròquies de l’arxiprestat de la Sagrada Família. Es tracta d’un supermercat solidari engegat amb el suport de Càritas Diocesana, que permet un repartiment d’aliments més digne i personalitzat.

D’altra banda també hi ha la vessant sacramental i un esplai que es va conformar fa més de 40 anys, i avui dia compta amb 170 infants portats per monitors.

Festa d’acció de gràcies

La festa parroquial se celebra l’últim dissabte del mes de maig amb una missa d’acció de gràcies pel curs pastoral que s’està acabant. Abans era tradició fer ofrena floral a la mare de Déu amb tot de colors, però aquest any es farà una “ofrena de vida”, segons explica el rector de la parròquia,  amb una recapta d’aliments al servei de la família i de la infància.