Il·lm. Mons. Joan E. Jarque Jutglar, acs

Prevere de l’Arquebisbat de Barcelona, va morir en la pau de Crist, a l'edat de 91 anys, el dia 11 de setembre de 2019

Il·lm. Mons. Joan E. Jarque Jutglar

Prevere de l’Arquebisbat de Barcelona, Canonge Emèrit de l’Excel·lentíssim Capítol Catedral de Barcelona, i Prior de la Capella de Sant Jordi del Palau de la Generalitat (1977-2019), ha mort en la pau de Crist, a l’edat de 91 anys, el dia 11 de setembre de 2019. El Sr. Cardenal Arquebisbe, el Sr. Cardenal Arquebisbe emèrit, els Srs. Bisbes auxiliars, els preveres i els diaques ho fan saber als fidels de l’Església perquè l’encomanin a la misericòrdia del Senyor. La  missa exequial va tenir lloc avui, dijous 12 de setembre de 2019, a les 13 h., a la Catedral de Barcelona i la va presidir Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona.

Apunt biogràfic

Després de ser vicari en diverses parròquies i rector de Pontons, fou consiliari general del Moviment d’Intel·lectuals Catòlics Pax Romana, secretari general de la Unió Catòlica Internacional de Periodistes (UCIP) i consultor de la Pontifícia Comissió per als Mitjans de Comunicació Social. Retornat a la diòcesi de Barcelona l’any 1975, fou delegat general per l’Apostolat Seglar i, fruit de la seva sensibilitat per la comunicació, amb Mn. Francesc Malgosa, fundà el setmanari Catalunya Cristiana.

També fou president de la Comissió Diocesana per l’Any Marià i coordinador de la visita de Joan Pau II, l’any 1982, a Barcelona i Montserrat.

20 Setembre, 2019
La trobada de la basílica de la Sagrada Família reforça la cooperació entre els directors de comunicació de grans empreses amb seu a Catalunya i l’Església Arxidiocesana de Barcelona