Pàgina d'inici > Noticies > Mans Unides

Gràcies, Cardenal Sistach!

La Sagrada Família va acollir l’eucaristia d’acció de gràcies pels gairebé 12 anys de ministeri episcopal del Dr. Lluís Martínez Sistach

Justament en el tercer diumenge d’Advent, molt a prop ja del Nadal, a la basílica de la Sagrada Família, es va celebrar l’eucaristia d’acció de gràcies pel ministeri episcopal a Barcelona del Sr. Cardenal Dr. Lluís Martínez Sistach. En un moment tan especial com aquest, va estar acompanyat pel bisbe auxiliar, Mons. Sebastià Taltavull; per l’Abat de Montserrat, P. Josep M. Soler, i per 210 preveres. També van voler acomiadar-se del Cardenal Sistach algunes autoritats polítiques de Catalunya com el president Mas; la vicepresidenta Munté; els consellers Germà Gordó, Meritxell Borràs i Felip Puig; així com Enric Vendrell, director d’Afers Religiosos de la Generalitat. I, per suposat, el poble fidel que va omplir la basílica de gom a gom.

Record del pontificat

En els moments previs a la celebració, es va passar un vídeo amb un recull fotogràfic de la vida ministerial del Cardenal durant els gairebé dotze anys que ha estat Arquebisbe de Barcelona.

El mateix Cardenal Sistach va voler fer un repàs, en la seva homilia, del seu pontificat tot i que va admetre que “no és moment de fer un balanç del que hem fet i del que no hem fet. El Senyor és l’únic jutge”. Va recordar la dedicació de la Sagrada Família amb Benet XVI així com la tasca de Càritas Diocesana de Barcelona en aquests moments de crisi econòmica. “He procurat en l’exercici del meu ministeri sacerdotal i episcopal suscitar una Església sinodal, fent camí junts amb tots els membres del Poble de Déu”, va remarcar l’Administrador Apostòlic.

En el moment de la presentació de les ofrenes, diverses persones van posar en mans del Sr. Cardenal, el pa, el vi i l’aigua de la celebració i sis ciris, un per cada una de les Zones pastorals de l’arxidiòcesi. En aquesta ofrena estaven representades les famílies, els infants i els joves, els ancians i els religiosos i religioses tant de vida activa com contemplativa.

“No és un adéu per sempre”

Després de l’oració de postcomunió, el Bisbe Auxiliar de Barcelona va voler acomiadar-se del Cardenal Sistach en nom de “tot el Poble de Déu que peregrina a Barcelona”. Mons. Taltavull va agrair a l’Administrador Apostòlic “tot el que he après caminant al seu costat” al llarg dels gairebé 12 anys que, segons ell, “han estat pastoralment intensos i espiritualment fecunds”.

Uns forts aplaudiments de tota l’assemblea van rubricar les paraules de Mons. Sebastià Taltavull, el qual a continuació va fer entrega al Sr. Cardenal d’un obsequi simbòlic, consistent en una reproducció de la nova sagristia de la basílica de la Sagrada Família, inaugurada recentment. El Sr. Cardenal donà les gràcies remarcant que tot el que s’havia fet era fruit de la col·laboració de tots i que es quedava a la diòcesi i esperava continuar servint l’Església amb la seva activitat i les seves pregàries. I mentre l’assemblea cantava el “Rosa d’abril”, els preveres concelebrants passaren a saludar el Sr. Cardenal. Aquest després va baixar cap als primers bancs per saludar les autoritats presents.

Finalment, el Sr. Cardenal, situat als peus de l’escala del presbiteri, va saludar les moltes persones que li varen voler manifestar el seu agraïment pels intensos dotze anys dedicats al servei de la nostra arxidiòcesi com el seu pastor.