Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

#GivingTuesday

Càritas Catalunya organitza una iniciativa solidària per l’1 de desembre que es basa en dedicar tot un dia a l’acció de donar

Arriba després del dia d’Acció de Gràcies, del Black Friday i del Cyber Monday. És el Giving Tuesday o un dia per donar, organitzat per les deu Càritas Diocesanes catalanes pel proper 1 de desembre. Aquest moviment global i social, que arriba per primer cop a Catalunya, vol promoure i multiplicar les bones accions de les persones. L’objectiu d’aquest #GivingTuesday és dedicar un dia a tot el món a celebrar l’acció de donar, ja sigui amb aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc. Però, sobretot, ha de ser el punt de partida per seguir donant i promovent la donació els altres 364 dies de l’any.

Com es pot col·laborar amb Càritas?

El projecte de Càritas Catalunya consisteix en aconseguir recursos econòmics –exactament 100.000 euros- per poder facilitar  800 beques menjador per a nenes i nens en situació de pobresa.

Per a participar, es pot entrar en l’enllaç del projecte o a Mi grano de Arena i col·laborar amb una donació. Però no només és això, també es pot ajudar difonent aquesta iniciativa mundial informant a través de les xarxes socials.

Els fons que es recullin al compte de Càritas Catalunya es distribuiran entre les deu Càritas Diocesanes, atenent les necessitats territorials de beques a Catalunya.

D’on parteix el dia per donar?

La idea del #GivingTuesday va sorgir en 2012 per l’ONG 92Y Street de Nova York, dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l’estratègia i la difusió de projectes solidaris.

Utilitzant el hashtag #GivingTuesday com a instrument per difondre aquesta idea en les xarxes socials, es busca mobilitzar tots els ciutadans, famílies, organitzacions i empreses perquè contribueixin en aquest dia mundial de la donació, que se celebra cada any el primer dimarts de desembre.