Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Gerard Rutia neda 42 kilòmetres a favor de Càritas

Els quilòmetres que van des de Roses fins a Portbou (La Mar d’Amunt) es recorreran per una bona causa: els nens i nenes de Glamparetes

42 quilòmetres nedant a mar obert. Aquesta és la distància que demà recorrerà el nedador solidari Gerard Rutia amb el suport de Swimnolimits-Diversport, Tfswim i Falck VL en favor dels infants de Càritas Diocesana de Barcelona. Els 42 quilòmetres que van des de Roses fins a Portbou (La Mar d’Amunt) es recorreran per una bona causa: els nens i nenes de Glamparetes.

Durant el mes de març d’aquest any, en Gerard va iniciar un repte solidari al web El meu gra de sorra per aconseguir que els internautes col·laboressin en el finançament de jocs de taula interactius pels infants de Glamparetes. Aquests jocs volen ser un vehicle que millori la necessària però complicada comunicació entre infants i educadors del centre. Després de set mesos d‘iniciar-se el repte, ahir es va completar amb més de mil euros recaptats, quantitat superior al que estava previst inicialment.

Situat al barri de la Barceloneta, Glamparetes ajuda a infants de 6 a 15 anys en situació de risc. L’objectiu fonamental del projecte és donar suport i potenciar el desenvolupament dels nens i adolescents a través de la socialització, la motivació, l’aprenentatge, l’adquisició d’hàbits bàsics i el creixement emocional. Els nens i nenes que acollim presenten diverses necessitats que requereixen una atenció especial. Alguns són fills de famílies nouvingudes, de famílies monoparentals, o es troben en situació d’acollida formal o informal. Per aquest motiu, necessiten un suport educatiu continuat per poder superar les dificultats.

En Gerard va venir a Glamparetes durant el mes de maig per conèixer de primera mà als nens i nenes del centre i explicar-los-hi en que consistia el repte solidari. Com a mostra de suport, els infants de Glamparetes han elaborat un vídeo on se’ls veu donant ànims a en Gerard des de la platja de la Barceloneta. A més, hem comptat amb la col·laboració desinteressada dels Lax’n’Busto, que han cedit la cançó Llença’t per acompanyar el vídeo.

Des de Càritas Diocesana de Barcelona volem expressar el més sincer agraïment a en Gerard Rutia, i desitgem que demà completi el repte solidari amb èxit. A l’hora, ens congratulem del treball en xarxa que hem desenvolupat al llarg d’aquests darrers mesos, experiència que demostra compodem superar tots els reptes i adversitats que se’ns posin per davant amb el suport de tothom.

Font: Càritas Barcelona