Pàgina d'inici > Noticies > Solidaritat

Futbol, l'excusa solidària

Cada any es juga un Mundial amb entitats que a través de l'esport busquen obtenir fons per ajudar els que ho necessiten

Entre tots els esports que es juguen al món, el futbol és segurament aquell que mou més devoció. A una setmana ja de l’inici del Mundial de Futbol es constata aquesta premissa, quan es veuen tots els seguidors aferrissats d’aquest esport assistint als bars per veure cada un dels partits que es disputen, acompanyats de banderes, i celebrant o lamentant les derrotes.

Ara bé, no es tracta només del fanatisme que hi ha rere les competicions entre els diferents equips, sinó també de l’alegria que dóna a tots aquells nens que troben en un xut a porteria el seu instant de felicitat.Aquesta devoció ha estat motiu també de solidaritat. A la diòcesi de Barcelona, concretament, cada any es disputa la Lliga Interparroquial que recull fons per a una causa, i també s’hi troba la jornada de futbol solidari que organitza l’Hospitalitat de la Mare de Déu. Totes dues iniciatives organitzen al voltant d’aquesta afició pel futbol una competició per despertar el somriure d’altres.

Futbol Interparroquial

Enguany, la 3ª Lliga Interparroquial del Moviment Cristià de Joves ha destinat la recaptació al Casal d’Infants del Raval. Les passades temporades, amb la primera i la segona lliga, els fons obtinguts van anar al projecte de Càritas Diocesana de Barcelona “Joves sense atur”.

Tornejos hospitalaris

Per la seva banda, l’Hospitalitat de la Mare de Deú de Lourdes amb les jornades esportives que organitza (basquet, pàdel, voleibol platja i futbol) ajuda econòmicament als malalts i tots aquells que desitgen fer el pelegrinatge a Lourdes. Entre totes les modalitats de joc, la competició de futbol és la que més participants atrau, i per tant una oportunitat per aconseguir més il·lusió a través d’aquest esport.

D’aquesta manera, aprofitant aquesta devoció, s’aconsegueix una via més per difondre la solidaritat entre la societat.