Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Jornada Mundial

Finalitza la Trobada Internacional per la Pau a Alemanya

Un gran nombre de persones de diferents confessions participen en la iniciativa de la Comunitat de Sant'Egidio

Homes de diferents religions reunits per Sant’Egidio a Osnabrück, Alemanya, han acabat tres dies de trobades i amistat amb una forta crida de pau: “Els creients han de ser més audaços per recórrer nous camins. La globalització ha aconseguit unir economia i mercat, però no els cors: cal viure i construir una unificació espiritual, respectant la diversitat, a través d’un diàleg constant, i sense aïllar mai a ningú”.

Els participants de la trobada –catòlics al costat de protestants, imants i rabins, representants de l’hinduisme i del budisme han parlat durant tres dies a la ciutat de Münster, de com les religions instrumentalitzades poden incendiar el món, i com al contrari, poden salvar retornant l’ànima, que arrisca a perdre, en una globalització “que ha triat massa l’economia i el mercat” i no a l’home.

Molta gent de tot Europa ha arribat a Alemanya per seguir la trobada que cada any impulsa la Comunitat de Sant’Egidio en “l’Esperit d’Assís”. Un moviment de diàleg que va néixer després de la gran Jornada Mundial per la Pau desitjada per Joan Pau II el 1986 i que ha anat creixent amb la participació de molts líders religiosos i gent comuna, en diverses parts del món. Una xarxa de creients en diàleg que ja ha donat fruits, com l’acord que fa 25 anys va portar a la finalització d’un conflicte que havia causat un milió de morts a Moçambic. I com ha passat des d’aquell moment fins avui en diferents parts del món.

En aquesta regió, Westfàlia, es van signar els acords de pau que van posar fi a la guerra dels Trenta Anys, fa quatre segles. Per aconseguir la pau “cal vèncer la por i els prejudicis, ens ho demanen els humils i els pobres de la terra. El reclamen les víctimes de la violència sense pietat. El nostre és un no convençut el terrorisme, que els últims mesos ha ferit massa terres i ha assassinat a massa innocents, al nord i al sud del món”.” Nosaltres, creients – així acaba el manifest – podem fer molt més de el que imaginem. Resar, estar junts, no podem deixar que prevalgui la resignació”. I avui el camí a recórrer és el de la pau.

A la cerimònia final, el fundador de la Comunitat de Sant’Egidio, Andrea Riccardi, ha convidat a “no resignar-se” davant de la violència i a “no acceptar la indiferència” davant del “dolor dels altres”. Cal ser “artesans de pau”. L’arquebisbe armeni catòlic d’Alep, Mons. Boutros Marayati, ha portat a la plaça de Osnabruc, plena de gent, “el crit de dones, homes i nens” de la seva ciutat, que esperen la reconciliació “una nova vida al perdó i a la reconciliació “.

El manifest, una forta crida a obrir amb urgència nous “Camins de pau”, ha estat signat pels líders religiosos i lliurat a un grup de nens de tots els continents, que en una commovedora processó l’han confiat als representants de la política i de les institucions presents: “El món té necessitat de pau com de pa”, -es llegeix en el manifest- “La globalització ha aconseguit unir economia però no els cors”. Per a les religions ha arribat el moment de ser “més audaços”, mirar més enllà dels propis horitzons, i de convidar a qui fa la guerra a aturar-se i tenir pietat de qui pateix.
Els “pelegrins de pau” de les diferents religions han promès estendre la seva xarxa per prevenir els conflictes i involucrar molts en el compromís del diàleg i la trobada. I ja s’ha posat al calendari la nova cita: Bolonya, convidats per l’arquebisbe Mons. Matteo Zuppi, per a la propera edició de la Trobada per la Pau segons “l’Esperit d’Assís”.

Font: Departament de Premsa de la Comunitat de Sant’Egidio