Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Festivitat de Santa Agnès

L'església de la màrtir celebra la seva diada amb una Eucaristia presidida per l'arquebisbe Omella i plena de gom a gom

Màrtirs de la Fe i l’Esperança, en aquestes paraules es podria resumir l’homilia que l’arquebisbe Omella va pronunciar a la parròquia de Santa Agnès amb motiu de la celebració de la festa patronal de la mateixa.

En un temple ple de gom a gom, Mons. Joan Josep Omella va presidir la missa commemorativa acompanyat d’altres capellans entre els que hi eren presents el rector: Mn. Josep Ramon Pérez, el vicari Mn. Albert Sols, i el bisbe electe de la diòcesi de Osma-Soria Mons, Mons. Abilio Martínez Varea, qui havia estat vicari pastoral a la diòcesi de Calahorra y La Calzada-Logroño quan Omella era el bisbe titular.

La cerimònia va començar puntualment amb l’entrada solemne dels sacerdots al temple en processó. En arribar al presbiteri, un membre del Consell Parroquial va adreçar quatre paraules de benvinguda que van ser ratificades amb un aplaudiment general.

En la seva homilia, l’arquebisbe de Barcelona va recordar la condició de verge i màrtir de Santa Agnès, patrona del temple, lligant aquesta condició de màrtir amb la celebració diocesana de la jornada Mundial dels Migrants i Refugiats, i l’existència avui d’un innombrable número de màrtirs a l’Església, especialment en la persecució religiosa que estan patint els cristians en molts països del tercer món. També va fer referència a la joventut de la santa i a la seva fortalesa davant de la persecució religiosa a la que va ser sotmesa i que va acabar amb el seu martiri. Encomanant a la joventut, i també als no tant joves,  que s’encomanin a aquesta santa i que sàpiguen defensar la seva fe davant de les escomeses que patim en la societat actual.

L’acte va finalitzar amb unes paraules d’agraïment de Mn. Josep Ramon que va convidar a tots els assistents a venerar les relíquies de la Santa i a compartir un aperitiu de “festa major” als locals de la parròquia.