Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Festa de Santa Eulàlia de Vilapicina

La comunitat parroquial reunida per donar testimoni, en actitud de missió, com la seva patrona celebrar Santa Eulàlia amb una eucaristia solemne en ritu hispano-mossàrab, tradició s’inicià el 2001.

Ahir, festa de Santa Eulàlia, patrona de Barcelona i també de la Catedral altres parròquies celebraven la seva festa major en honor de la joveneta de Sarrià que als 13 anys testimonià  la seva fe fins al martiri.

Santa Eulàlia de Vilapiscina , amb la l’església plena a vessar, ho va celebrar a 2/4 de 8 del vespres amb la solemne lectura de l’acta martirial de Santa Eulàlia i en una no més solemne eucarística en ritu hispano-mossàrab, presidida pel rector Mn. Felip-Juli Rodríquez y Piñel, acompanyat de sacerdots de l’arxiprestat i antics vicaris de la parròquia. La coral parroquial contribuí amb la música i el cant a que la cerimònia fou molt reeixida.

Mn. Felip va recordar en la seva homilia que avui les comunitats cristianes, i més en barris senzills, com Nou Barris, ha de donar també testimoni de la fe com Santa Eulàlia, sense por, oferint i no imposant l’Evangeli, tenim a Crist com a centre de la vida i en constant actitud de sortida i missió com ens demana el Papa Francesc.

Acabada la missa el pica pica de festa major fou una concorreguda i joiosa estona de vida familiar i parroquial