Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Feina amb Cor inaugura nova seu a Bon Pastor

El projecte de Càritas canvia de localització per ajudar a trobar feina a tots els qui ho necessitin, aquest cop al barri de Sant Andreu

Feina amb Cor, el projecte de Càritas Diocesana de Barcelona que ajuda a trobar feina a aquells qui ho necessiten, ha canviat de localització. Abans a la Barceloneta, ara passant a formar part del districte de Sant Andreu, més concretament al Bon Pastor. Un canvi que pretén ajudar a totes les persones joves o a l’atur per trobar una feina digna.

3250 persones treballant

Després de 5 anys i més de 5.000 persones ateses, el projecte de Càritas ha aconseguit que 3250 persones trobessin treball. Més de la meitat d’aquestes continuaven la seva tasca laboral un any després d’haver aconseguit la feina. “Aquest projecte serà una peça més per continuar amb el desenvolupament del barri. Una de les portes d’entrada per ajudar a incorporar amb una major sostenibilitat l’àmbit del mercat de treball”. Explica Gregori Cascante CEO d’Ingeus a la presentació de les noves oficines del servei d’acompanyament a l’ocupació (SAO).

També ha intervingut en aquesta inauguració la segona tinent d’alcalde i regidora del districte de Sant Andreu, Laia Ortiz. Ha assegurat que “El Besòs ha de ser el nou espai d’aterratge d’entitats i per l’economia de la ciutat”. Ha afegit que és “un servei de conversió d’inserció laboral i de creació d’ocupació”. D’aquesta mateixa manera Mercè Garau, Directora del Servei d’Ocupació de Catalunya, ha considerat molt necessari tenir mètode com el que té Feina amb Cor. “Tenir mètode, tenir compromís i creure que tot això és possible. Que sempre sigui una eina per restablir justícia social que és el que necessitem tots”.

Trobada, ocupació i esperança

“Un espai de trobada de tots aquells que truquin a la porta, vinguin d’on vinguin, pensin com pensin, siguin de la religió que siguin, estiguin amb papers o sense. Que trobin aquí un espai d’acollida”. Així va començar el bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo, el seu parlament posant especial èmfasi a la manera d’atendre del projecte de Càritas. “Et miren a la cara, et pregunten pel teu estat personal. No ets un número més sinó que ets important per aquell que t’està atenent equip humà format pels que tiren endavant aquest projecte

El bisbe Gordo ha demanat també al Senyor que el projecte sigui un espai d’ocupació.  Que aquells que no troben feina la puguin obtenir gràcies a l’ajuda de Feina amb Cor. També que  els aporti un bri d’esperança.  Sobretot a tot aquell que ha rebut moltes frustracions i que ara pot veure una llum al final del túnel per sortir-se’n.

“Amb la dita ‘quan jo tenia fam em donareu menjar quan jo tenia set em donareu beure quan jo era foraster em vàreu acollir’. Hi afegiria: i quan estava a l’atur em vàreu escoltar i em vàreu acompanyar i em vàreu donar instruments per cercar feina” ha finalitzat Mons. Gordo.

Música i Gospel

Els Bon pas de ball Gospel Group van ser els encarregats de posar el punt de música a la inauguració. El grup va tocar cinc cançons que van animar a tots els assistents.

Compromesos a ajudar

Que les persones puguin desenvolupar el seu projecte vital

El director de Càritas Diocesana de Barcelona, Salvador Busquets, va agrair la bona voluntat de totes les organitzacions col·laboradores amb Feina amb Cor per tota la feina feta. També el suport durant aquests cinc anys de feina. “Estem compromesos en ajudar i acompanyar a totes aquelles persones que vulguin trobar feina. Creiem que tothom ha de poder tenir un treball digne que li permeti viure amb dignitat”.

Un pastís i molt a celebrar

L’entrada del pastís va posar el punt final a la festa d’inauguració de les noves oficines del servei d’acompanyament a l’ocupació (SAO) Feina amb Cor de Càritas. Amb el director de l’entitat i una alumna d’un dels seus tallers de cuina van ser els encarregats de tallar i servir el pastís que se serviria posteriorment a tots els assistents. Una vetllada molt celebrada que ha aconseguit molta Feina amb Cor.

Què és feina amb cor

Feina amb Cor és un projecte de Formació i Inserció Laboral de Càritas Diocesana de Barcelona iniciat el desembre de 2013 que té per objectiu acompanyar a les persones que porten molt de temps a l’atur o que ja han esgotat les prestacions socials. Per mitjà d’un suport personalitzat de sis mesos, la persona rep assessorament per actualitzar el seu currículum, cercar feina i preparar-se l’entrevista laboral amb la finalitat d’aconseguir un treball digne.