Pàgina d'inici > Noticies > Camí de Santiago

Fe per a superar el camí

Les laudes, la missa i l'adoració eucarística han estat els ingredients indispensables per superar una nova jornada en la que els pelegrins han recorregut de nou gairebé 20 km fins arribar a Pontevedra

“Sense fe és impossible de ser agradable a Déu”. Això diu el llibre dels Hebreus i aquesta és la conclusió a la que han pogut arribar els joves pelegrins després d’una esgotadora jornada. Laudes de bon matí, a les 7h; missa després d’una llarga caminada, a les 19h i, adoració nocturna havent sopat: tres moments per estar amb Déu que han marcat i reforçat les forces i els ànims dels pelegrins en aquest extenuant dimarts.

Pontevedra, ciutat esperada

Com cada matí, els joves s’han aixecat a les 6 del matí per recollir-ho tot i preparar-se per a una nova etapa del Camí de Santiago: de Redondela a Pontevedra. Mitja hora més tard ja esmorzaven i, tot seguit, resaven laudes. Abans de començar a caminar, però, s’ha introduït una nova activitat: uns escalfaments previs per activar els músculs de les cames.

Des del pavelló poliesportiu on estaven allotjats a Redondela fins a Pontevedra, els pelegrins han pogut gaudir de captivadors i imponents paisatges, compostos per boscos i rius, dels que han quedat meravellats. En total, quatre hores i mitja per recórrer exactament 19,3km en els que s’han pujat dues muntanyes de més de 200 metres d’actituds.

El servei en l’Església

Després de dinar, els joves han tingut dues hores de temps lliure. Els incansables han jugat a futbol o bàsquet a la pista del col.legi on s’allotgen a la capital de província, mentre que aquells que estaven més esgotats han aprofitat per fer una migdiada o relaxar-se parlant amb els companys.

L’activitat de la tarda ha estat, de nou, una catequesi dirigida per dos dels monitors, que tractava sobre el servei a l’Església. Abans, però, els joves han escalfat motors amb el tradicional joc del mocador. Mitjançant una obra teatral, s’ha representat l’escena de Jesús amb la sogra de Pere i, posteriorment, en grups, els participants han pogut analitzar la importància de servir a aquells que més ho necessiten.

Emotiu final de dia

Amb una caminada extra, els pelegrins han pogut visitar el centre de Pontevedra, on s’hi trobava la Basílica de Santa Maria la Major. Allà han celebrat l’eucaristia, presidida per Mn. Salvador Roura, rector de la parròquia de La Salut de Badalona, i concelebrada per Mn. Bruno Bérchez i el Pare Anthony, de la comunitat filipina a Barcelona.

Havent sopat, els joves han participat en una adoració eucarística molt emotiva en la que han escrit, en un paper que han entregat davant el Santíssim, allò que volien demanar a Déu. Llàgrimes, abraçades i reflexions personals han estat els punts principals de la celebració, que ha portat la pau interior després de dues intenses jornades de camí.