Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Fe, esperança i caritat, els pilars de la pastoral de la salut

Comença el curs amb les XI Jornades Interdiocesanes per a professionals de la salut cristians que comptaran amb conferències, col·loquis i treballs de grups

La delegació de pastoral de la salut de l’Arquebisbat de Barcelona engega el nou curs amb força. Sota el lema ‘Repensar la missió dels professionals de la salut en el nostre temps’, es posa en marxa les XI Jornades Interdiocesanes de Catalunya, que pretenen reflexionar i debatre sobre el context tan fràgil que afecta a malalts i professional sanitari.

La jornada, que tindrà lloc l’11 d’octubre, comptarà amb ponències d’experts així com amb treball de grups per tal d’intercanviar experiències i, fins i tot, amb una visita guiada a l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Per tal de participar és imprescindible inscriure’s per mitjà del correu electrònic de la delegació de pastoral de la salut. La jornada té un cost de 30 euros.

09.00h Acollida.Benvinguda

09:30h A càrrec de M. José Martínez Lapeña, delegada diocesana de Pastoral de la Salut

09.45h Oració. Dirigida per Mn. Gaspar Mora, consiliari PROSAC Interdiocesà

10.00h Conferència FE, ESPERANÇA, CARITAT I OBRES a càrrec del Dr. Josep Maria Forcada Casanovas, Prior de l’Hospital de La Santa Creu i Sant Pau. Presentarà Mn. Lluís Ramis, vicari episcopal zona pastoral 4, Consiliari PROSAC Barcelona

11.00h Descans

11.30h Taula rodona – debat PER LES OBRES, ELS CONEIXEREU (en els diferents àmbits de l’atenció de la Salut) a càrrec de:

-Dr. Jordi Craven-Bartle Lamote de Grignon, Cap de radioteràpia de l’Hospital de Sant Pau

-Adela Gejo Bartolomé, Infermera de PADES, Delta del Llobregat

-Josep Fuguet Ferrer, Gerent de la Fundació Santa Eulàlia, l’Hospitalet de Llobregat

Presentarà aquesta taula M. Victoria González Dou, Infermera del CAE Torrassa i membre de PROSAC

12.45h Treball de grups. Coordina Teo Tomé, Infermera de l’Hospital Oncològic Duran i Reynals i membre de PROSAC

13.30h Col·loqui i clausura de la jornada a càrrec d’Esperanza Ballesteros Pérez, Professora d’Infermeria Gerontològica U.B.

14.00h Oració d’acomiadament. Preparada pel grup PROSAC i dirigida per Carme Beltran, Infermera. Gestora del procés del final de vida a l’Hospital de Sant Pau.