Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Església Arxidiocesana de Barcelona, de tots i per a tots

Amb el propòsit d’arribar a tots els ciutadans de la diòcesi de Barcelona, la Delegació de Mitjans de Comunicació presenta una nova imatge més propera i àmplia, que vol donar respostes i acompanyar les persones en el camí de la fe

Renovació en els continguts

Església de Barcelona enceta el seu camí amb nous continguts setmanals. A més de la tradicional secció sobre cinema espiritual i les entrevistes de cada setmana, s’han creat noves seccions: els breus; els testimonis de fe, on els laics explicaran per què creuen en Déu; un comprimit informatiu, en format audiovisual, de les notícies més importants de la diòcesi; i, des de Roma, tindrem cròniques periodístiques de l’ambient que es viu a la Ciutat del Vaticà.

Déu és la paraula religiosa més cercada a Internet. La segona és Església. Amb el propòsit d’oferir un servei al qual pugui accedir tothom, sense donar un no a ningú, l’Arquebisbat de Barcelona implementa un nou logotip més proper i ampli, donant-se a conèixer a les xarxes com a Església Arxidiocesana de Barcelona, amb una nova imatge més actualitzada que englobarà a totes les delegacions, institucions, entitats, universitats i parròquies que són part de l’arxidiòcesi de Barcelona, donant-hi un nou impuls i una nova dinàmica comunicativa.

I és que la paraula Arquebisbat és sovint associada als organismes oficials o de govern de l’Església. Però el Papa Francesc remarca que “l’Església no és de naturalesa política, sinó essencialment espiritual: és el poble de Déu”. I això és el que es vol que sigui també a Barcelona: una Església més pròxima, més adaptada a la realitat social que s’està vivint en aquests moments; una Església de tots, en la qual els fidels puguin ser partícips i protagonistes dels continguts; una Església en un camí de perfecció, que es renovi constantment, aprofitant les noves tecnologies; i una Església basada en el missatge evangèlic i en la Bona Nova per a tots.

Dos portals web, dos tipus de contingut

Atès que els òrgans de govern de la diòcesi de Barcelona tenen una presència tan destacada sobre el total d’actes, s’ha cregut convenient crear un lloc web especial dedicat a agrupar totes les informacions que s’hi refereixen. Així, en el portal de l’Arquebisbat de Barcelona, es poden trobar les homilies, els discursos, els decrets i les conferències del Cardenal Martínez Sistach, del bisbe auxiliar Sebastià Taltavull i dels organismes diocesans. De la mateixa manera, també s’informarà del calendari de jornades i col·lectes de la diòcesi. I, mitjançant les noves tecnologies, es pot visualitzar la història de l’Arquebisbat de Barcelona, la biografia del Cardenal Arquebisbe i altres esdeveniments històrics amb una línia de temps interactiva.

Paral·lelament, es potencia el nom Església de Barcelona que es manifesta en aquest nou web, més intuïtiu i fresc, més jove i visual, amb una forta aposta comunicativa pel testimoniatge dels fidels, mantenint l’essència del missatge evangèlic. En aquest portal, es proposa un contingut que respon als problemes reals i actuals de la societat d’avui. Per exemple, què ha de fer algú que vol tornar a creure? I algú que es vulgui batejar o casar? I aquelles parelles que tenen problemes?