Escurçant la diferència intergeneracional

Càritas Diocesana de Barcelona reuneix a 500 persones grans i més de 160 voluntaris per celebrar una festa entre diferents generacions en el marc del 75è aniversari

Prop 500 persones s’han reunit a la festa intergeneracional de primavera de Càritas Diocesana de Barcelona. Una festa que enguany cobra un sentit especial. Se celebren els 75 anys de l’entitat. “És un espai de trobada per celebrar. Aquest aniversari no deixa de ser el record d’un compromís que van assumir els que ens van precedir i que agafem nosaltres per tirar endavant amb el desig d’estar presents allà on faci falta”. Així ho explicava Salvador Busquets, director de Càritas Barcelona.

Voluntariat a les escoles

Més de 160 joves voluntaris de 12 escoles col·laboradores amb el programa Escoles amb Cor han ajudat amb els preparatius i l’espectacle que ha fet que els més grans gaudeixin d’una tarda inoblidable. “És una jornada que portem preparant des de setembre”, així ho explicava la Cap del programa de Gent Gran de Càritas, Carmen Gallardo. “És una iniciativa que preparem amb el grup d’Escoles amb Cor i la gent que hi participa, són els grups de tramats de les parròquies” assegurava. “Procurem fer comunitat per sentir-nos tots Càritas”.

Generacions connectades per un mateix esperit

La diferència d’edat no té res a veure amb l’esperit. Una lliçó que grans i joves han après de la millor manera possible amb una festa que acull el respecte, la cooperació i el compartir. “És una experiència que dona molta vida a les persones que estem soles” explica la Rosa, una de les participants. També ho expressen els diferents voluntaris com el Pol que assegura: “Em sembla una gran iniciativa per connectar amb gent de diferents edats i adonar-nos que en el fons no hi ha tanta diferència intergeneracional”.

Per tant, la festa intergeneracional de primavera ajuda a les persones grans a sentir-se acompanyades, a recordar que no estan soles. Una festa que uneix als més grans amb els més petits que els ensenya a apreciar les diferències, a trencar prejudicis i a comprovar que tenen més en comú del que pensaven.

21 Juny, 2019
Els seminaristes finalitzen l’any escolar amb una eucaristia concelebrada pel cardenal Omella i el bisbe de Sant Feliu, Mons. Agustí Cortés