Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Es presenta l'obra “70 vegades 7. 7 dies en els 70 anys de Càritas”

Es tracta d'un recull d’històries socials de l'entitat narrades pels treballadors de l’àmbit social

Càritas Diocesana de Barcelona va organitzar el passat dijous 9 d’abril la presentació del llibre “70 vegades 7. 7 dies en els 70 anys de Càritas”, un recull d’històries socials de Càritas narrades pels treballadors de l’àmbit social.

“Aquest llibre tracta bàsicament les històries, les vivències dels treballadors socials de Càritas posades en ordre i amb una trama, que és la que permet saltar d’una història a l’altra d’una manera lògica. És en essència una persona que ha d’ordenar l’arxiu de Càritas i va trobant aquestes històries paulatinament”, va apuntar l’escriptor de l’obra, Albert Figueras.

Aquest llibre, que parla de valors estretament lligats a Càritas com son l’acollida, el servei, el compromís i la història, va néixer de manera improvitzada a través d’un anàlisi social. “Sorgeix a partir d’un material que vàrem descobrir una mica de casualitat. Una de les persones que s’encarrega de fer l’anàlisi social, tot recollint dades dels expedients socials, va veure una sèrie d’anotacions que no cabien en el protocol. Aleshores és quan ens vam adonar que teníem un material molt important, perquè és vivència pura, la vida mateixa”, va relatar el Director de Càritas Diocesana de Catalunya.

Una tasca de tots

Com es fa palès en el llibre, són 70 anys d’estar al costat de les persones, de ser dipositaris de molta fragilitat i també de molta esperança. I tot gràcies a la feina i el compromís de voluntaris i treballadors socials que a través de la seva feina desinteressada han estat elements clau en aquestes petites històries.

Moltes vegades estem acostumats a tenir notícies de Càritas, però només a nivell d’informes, a nivell de números. El que arriba més a la gent són les històries. Les històries amb noms”, remarca la treballadora social, Carme Ferreiro.

També va fer acte de presència el periodista Antoni Bassas, que va remarcar la gran tasca social de Càritas comparant-la amb una marató solidària, i va remarcar que en aquests temps, la única cosa que no es pot perdre és l’esperança.

A la propera diada de Sant Jordi, Albert Figueras rebrà els lectors de la seva obra al Corte Inglés de Portal de l’Àngel de 12:00h a 13:00h i al de Francesc Macià de 18:00h a 19:00h.